כ-160 נוסעי חברת ארקיע שנחתו בנתב"ג מטיסה ברודוס ביום שלישי בבוקר, לאחר שטיסתם נדחתה שלוש פעמים, גילו שהמזוודות שלהם נשארו באי. לטענת הנוסעים, למרות שהם ניסו לקבל תשובות מהנציגים במקום, לא הוסבר להם מה הייתה הסיבה ומתי הם יקבלו את הכבודה שלהם בחזרה.
"אף אחד בחברה לא טרח להודיע לנו שהמזוודות נשארו ברודוס", אומר גבי. "נחתנו מהטיסה, הגענו למסוע בנתב"ג לאסוף את המזוודות ורק אחרי 45 דקות אמרו לנו שהמזוודות לא הועלו למטוס ושנמלא טפסים. זו חוצפה, ארקיע שברו עוד שיא עגום. מטוס שלם של נוסעים נשאר בלי מזוודות. אנשים נשארו בלי מפתחות למכוניות ולבתים, בלי תרופות. הכול היה במזוודות ואף אחד לא חשב שיקרה דבר כזה".
לפי טענות הנוסעים, החברה לא עדכנה אותם על דחיית הטיסות, וכאמור לא עודכנו שהמזוודות שלהם לא יגיעו איתם בחזרה לישראל. "זרקו אותנו בשדה התעופה ברודוס וכל פעם דחו את הטיסה, אבל לא מספיק ששלוש פעמים הטיסה נדחתה, גילינו רק בנחיתה שאין לנו מזוודות", אומרת נטלי שחזרה מחופשה ברודוס. "השאירו את כל המזוודות ברודוס מבלי לתת לנו שום הסבר. טסתי בהרבה חברות מעולם לא נתקלתי ביחס כזה מזלזל לנוסעים. ככה לא מתנהלת חברת תעופה כלפי הנוסעים".
הנוסעים ניסו לבדוק בעצמם מה יכולה להיות הסיבה לכך שהכבודה נשארה ברודוס, וכעת הם אומרים שייתכן כי העיכובים הובילו לכך שלא היו עובדים בנמל התעופה שיבצעו בידוק ביטחוני או שיקוף למזוודות. "התברר לנו שהחברה במודע לא העלתה את המזוודות למטוס בגלל שלא היה מי שיעשה בידוק ביטחוני. אז למה לא לומר את זה לנוסעים במהלך הטיסה או לפני הנחיתה כדי שלא יחכו סתם ליד המסוע? הספיקו לנו כל הטרטורים והסיוט שעברנו לפני כן. ממש הזוי".
מבדיקה של mako, מבחינת החוק הנוסעים יוכלו לתבוע את החברה על אי קבלת המזוודות במידה ולא יפוצו, אך הסכום נתון לשיקול בית המשפט ובנסיבות המקרה.
מחברת ארקיע נמסר בתגובה: "טיסת 074 מרודוס - תל-אביב, נדחתה עקב תקלה במטוס אחר של ארקיע שהשפיעה על לוח הטיסות. הנוסעים שהגיעו לשדה נשלחו להמתנה במלון רודוס פאלאס, שם הוגשה להם ארוחת ערב. בשעה 1 בלילה הוסעו הנוסעים מהמלון לנמל התעופה לטיסה במטוס ארקיע אחר שהסטנו לטובת העניין. מכיוון שהטיסה הופעלה כטיסת "הד הוק" מיידית, פעל צוות ביטחון מצומצם ביעד. מזוודות הנוסעים הוטסו בטיסה אחרת של ארקיע עוד באותו יום ונשלחו ישירות לבתיהם של הנוסעים".