זו הייתה אמורה להיות טיסה של 45 דקות שנמשכה יותר מעשר שעות. יום חמישי האחרון, 8:30 בבוקר. כ-150 נוסעים הגיעו לטרמינל של ארקיע בנמל התעופה בן גוריון והמתינו לטיסה לאילת שהייתה אמורה להמריא בשעה 10:40. עשרות מהם היו אמורים להשתתף בחתונה של בת משפחה, אחרים הזמינו חדרים בבתי מלון בהם היו אמורים לבלות את הסופ"ש. באותו היום היו אמורות להמריא כמה טיסות של החברה לאילת עם מאות נוסעים, בהם תינוקות וקשישים. הנוסעים שילמו בין 350 ל-500 שקל לאדם עבור הטיסה.
הנוסעים התכוננו להמראה. האווירה הייתה קלילה ונעימה אבל זמן קצר לפני ההמראה, נציגי חברת ארקיע השביתו את שמחת הנוסעים כאשר הודיעו להם שעקב תקלה הטיסה נדחתה לשעה 13:20. חלק מהנוסעים כבר מסרו את המזוודות שהועלו לבטן המטוס. לאחר כמה שעות של המתנה, הנוסעים קיבלו הודעה נוספת שהטיסה נדחתה לשעה 16:00 בשלב הזה הנוסעים כבר החלו לאבד את הסבלנות.
"היחס של נציגי החברה כלפי הנוסעים היה מזעזע. מזלזל. זוועה. בושה שככה חברה מתנהגת כלפי הנוסעים שלה. זה היה הסיוט של החיים שלי ועבורם היינו נוסעים שקופים. פעם אחרונה שאני טסה איתם", זעמה בת שבע, אחת הנוסעות שהייתה אמורה לטוס לחתונת בתה שנערכה במלון רויאל ביץ' באילת. "היינו כ-30 בני משפחה, בהם הורי המבוגרים – אבא שלי בן 100 - רכשנו כרטיסים כדי לשמח את הבת שלי בחתונה שלה, בה היא השקיעה המון. בחיים לא האמנתי שיקרה לי דבר כזה. נציגי החברה מרחו אותנו כל פעם בסיפורים אחרים. הטיסות נדחו כל פעם ופחדתי שלא נגיע לחתונה. הייתי על סף התמוטטות עצבים, התעלפתי, הם גמרו אותי. הבת שלי סוף סוף מתחתנת וארקיע גרמה לי עוגמת נפש רבה מאוד. לא ידענו אם נגיע לחתונה".
אלא שהטיסה נדחתה שוב לשעה 17:30, ורק אז נציגי החברה חילקו לנוסעים שוברים לרכישת כוס קפה ועוגה.
"במקום לתת לנו ארוחת צהרים נורמלית קיבלנו קפה ועוגה, ממש תודה רבה", אמרה בציניות גילי, אחת הנוסעות, "כל פעם סיפרו לנו תירוצים מדוע הטיסות נדחו. חלק מהנוסעים איבדו את הסבלנות וצעקו בצדק על צוות הקרקע של החברה. ככה לא מתנהגת חברה שהנוסעים חשובים לה. אפילו בעולם שלישי לא היו מתנהלים ככה".
בסופו של דבר הטיסה המריאה בשעה 17:30 והנוסעים נשמו לרווחה - אבל לא להרבה זמן. כאשר המטוס חג מעל העיר אילת, החליט הקברינט לחזור בחזרה לבן גוריון בנימוק שתנאי מזג האוויר הקשים אינם מאפשרים את הנחיתה. החברה הציעה טיסה חלופית לקראת חצות, אבל מרבית הנוסעים החליטו לוותר על סוף השבוע בעיר ועל בתי המלון שהזמינו, לקחו את המזוודות וחזרו הביתה מיואשים וזועמים. רובם שילמו מראש על בתי מלון והפסידו ימי עבודה.
"בשביל 98% מיושבי המטוס זה היה כבר יותר והם רצו לרדת וללכת הביתה", כתבה ענת מזרחי אחת הנוסעות בפוסט זועם שהעלתה לדף הפייסבוק שלה, "חיכינו כשעה במטוס עד שהסכימו להוריד לנו את המזוודות. גם ככה הלכה החופשה. אנחנו כולנו רעבים, עייפים עד תשישות, חסרי אונים וכועסים. מיותר לציין ששילמנו מראש. כרגע אין עם מי לדבר. ארקיע לא עונים. המלון מבחינתו חייב את כולנו. לא ניתן לארקיע להתחמק מהפיצויים שהם חייבים לכולנו".
בת שבע נאלצה יחד עם בני משפחתה להמתין לטיסה המאוחרת. בתה נאלצה לדחות את החופה לחצות ורק אז הוזעק הרב מביתו כדי להשיא את הזוג.
"עשינו הכול כדי שהבת שלנו לא תרגיש עצובה בגלל האיחור שלנו. החתונה כבר התחילה וכדי שלא נפספס את החופה היא דחתה אותה לחצות. זה לא נורמלי מה שארקיע גרמה לנו. אני לא מתכוונת לוותר לחברה על מה שקרה ולתבוע אותם על מה שגרמו לנו. למה לא הבינו מטוס חליפי? עד עכשיו יש לי לחצים וכאבים בחזה ממה שגרמו לי בארקיע", סיפרה בת שבע.
הנוסעים מתכוונים להגיש תביעת פיצויים נגד החברה על ביטול הטיסות, על כך שלא קיבלו החזר כספי ופיצוי על בתי המלון שהזמינו ולא נפשו בהם, ועל ועוגמת נפש שנגרמה להם. הם הקימו קבוצת וואטסאפ שבאמצעותה הם מתכוונים להגיע לכל הנוסעים ולהגיע תביעה נגד החברה.
מחברת ארקיע נמסר בתגובה: "כמוביל אווירי אנו מחויבים מחויבת מחולטת לבטיחות הטיסה. לצערנו בתאריך 16.2.17 אירעה תקלה במטוס הבואינג שתוכנן לבצע טיסות לאילת וממנה. בעקבות התקלה קורקע המטוס ובהמשך תוקן והוחזר לכשירות, אולם כתוצאה מהקרקוע נוצר עיכוב בלוחות הזמנים. לאחר שהמטוס התקין יצא לאילת הטייס נתקל במזג אוויר קשה ונאלץ לשוב לנחיתה בנתב"ג. רק כשהשתפר מזג האוויר יצא המטוס לדרכו ונוסעינו הובאו בבטחה לאילת. בשדה התעופה קיבלו הנוסעים כיבוד קל ועודכנו במידע עדכני, ככל שהיה".