המקרה התרחש לפני כמה חודשים. א', אזרח ישראלי, טס בעיצומו של משבר נגיף הקורונה עם חברת התעופה דלתא איירליינס מניו-יורק לנתב"ג. לטענתו, במהלך הטיסה מרבית הנוסעים לא עטו מסיכות כפי שמתחייב על פי הנהלים, ולמרות פניותיו לדיילים, דבר לא נעשה. "העובדה שהנוסעים לא עטו מסיכות סיכנו את בריאותי. וזה קרה עוד לפני שהחלו לתת חיסונים", קבל א'. "פחדתי להידבק בקורונה".
בנוסף, א' טען עוד שהוא הזמין ארוחה צמחונית לטיסה וקיבל ארוחה טבעונית דלה ביותר שהותירה אותו רעב. "מדובר בטיסה של 12 שעות. קיבלתי ארוחה דלילה ונשארתי רעב".
א' הגיש כאמור תביעה נגד חברת התעופה לבית המשפט לתביעות קטנות בתל אביב ודרש פיצוי של 3,700 שקלים.
החברה הגישה כתב הגנה בו ביקשה לדחות את התביעה בנימוק שהיא קנטרנית. החברה ציינה כי אכן סיפקה ל-א' ארוחה טבעונית ולא צמחונית אבל התובע התנהג בצורה לא ראויה בדרישות שלו כלפי צוות הדיילים. בנוגע לאי עטיית מסיכות על ידי הנוסעים, החברה טוענת כי פעלה בהתאם לתקנות ובזה יצא ידי חובתה. מה עוד שלא נרשם שום אירוע חריג בעניין זה.
השופט החליט לקבל את התביעה בנימוק שעדותו של א' הייתה עקבית ועולה בקנה אחד עם הראיות שהציג בבית המשפט. השופט ציין כי אי עטיית מסיכות על ידי הנוסעים במשך 12 שעות היא בגדר מחדל מאחר וצוות הטיסה לא טרח לעבור בין שורות המושבים במטוס ולהעיר לנוסעים.
"מן המפורסמות בעולם כולו, פוטנציאל ממשי לסיכון חיי אדם באי הקפדה על עטיית מסיכות במקום סגור כמו טיסה", ציין השופט בפסק הדין. "מדובר בטיסה, שאין לנסוע בה מקום לאן לברוח, ולא במסעדה שכל הרואה אי הקפדה על עטיית מסיכות אינו חייב להישאר שם".
השופט הדגיש עוד, כי חובתה של החברה לשמור על חיי אדם ובמידת הצורך לכרוז לנוסעים לעטות מסיכות וכי לא מדובר בתביעה קנטרנית וזעקתו של התובע הייתה אמת גם אם נהג בחוסר נימוס. "התובע דובר אמת בחרדתו מפני הידבקות עת חזה במראות הפנים הרבים ללא מסיכות לאורך זמן הטיסה", הוסיף השופט. השופט האמין גם לגרסת הנוסע שקיבל ארוחה דלה ושלא שבע ממנה.
השופט פסק כי החברה תפצה את א' בסכום של 1,550 שקלים.