אורית רונן ובן זוגה נסעו לפני כמה ימים לטיול בפורטוגל וספרד. הם הזמינו שלושה לילות במלון 'מטורופול' בליסבון בעל דירוג של שלושה כוכבים דרך אתר להשוואת מחירי מלונות.
מחפשים לאן לטוס? הכנסו למדריך היעדים של mako חופש
"אנחנו תמיד מזמינים את בתי המלון וחבילות הנופש בספונטניות ותמיד הכול עובד", סיפרה אורית. "כשנכנסנו לאתר ראינו תמונות של מלון מתוחזק, נראה יפה ובמקום מרכזי. כשהגענו למלון נחרדנו ממה שגילינו. הריח היה נוראי ובלתי נסבל".
בני הזוג גילו בחדר ליקויי תחזוקה רבים, ספות וכיסאות מטונפים ובלויים עם כתמים וקרעים, קירות עם חורים, ריח רע ועוד.
"המלון היה מתחת לכל ביקורת. פשוט קטסטרופה. בחיים לא נתקלתי במלון באיכות כזו ירודה", טוענת אורית. "היינו בהמון בתי מלון ברחבי אירופה ולא קרה לנו דבר כזה. אם לא היינו מגיעים בלילה וצריכים כמה שעות לישון לא היינו נשארים רגע במקום הזה. למחרת בבוקר ברחנו משם. הכי מקומם אותי זה שהאתר חייב אותנו ב-180 יורו ללילה ולא רוצה להחזיר לנו את הכסף בטענה שהאחריו היא על המלון".
"למה באתר לא בודקים את איכות המלון לפני שמפרסמים את התמונות שלו? לאתר יש אחריות למחדל הזה לא פחות מאשר למלון. אי אפשר לשווק מלון כזה ללקוחות מבלי לברר שהוא איכותי וסביר לשהות בו", קובלת רונן. "כשאני רואה תמונות כאלה אני סומכת על כך שנציגי האתר בדקו שהכול בסדר. זה ממש לא בסדר. אני מרגישה מרומה. אני לא אוותר עד שיחזירו לנו את הכסף".
מה לעשות במקרה כזה?
במצב זה של אי התאמה בין מה שהובטח לכם לבין מה שקיבלתם, יש לנקוט במספר צעדים: לצלם את המקום והליקויים שבו, לפנות לבעל המלון ולהפנות את תשומת ליבו לליקויים (גם אם ברור לכם שלא ניתן לתקנם מיד יש לתת לו את האופציה לעשו זאת) ולתעד את הפנייה שלכם אליו. כל אלה יעזרו לכם במקרה שתפנו לבקש פיצוי כספי, או תפנו לערכאות משפטיות.