כבר שמענו על לא מעט תלונות שונות של אורחים בבתי מלון על רמת האירוח, חדר לא ברמה, אוכל לא מספר, אבל תלונה כמו זו של שתי משפחות מנתניה עדיין לא שמענו. המשפחות שהזמינו סופשבוע מפנק במלון יו בוטיק היוקרתי בעיר טבריה בסכום של 5,200 שקלים, טוענות שהן לא הצליחו להירדם בגלל רעש שעשה צרצר בחדרם. זה נגמר בתביעה.
"כבר מהלילה הראשון לא יכולנו לישון" ,טענו ראשי שתי המשפחות. "הצרצר הפריע לנו. ניסינו לאתר אותו אבל ללא הצלחה. הרעש שלו היה מטרד של ממש. היו לנו נדודי שינה".
האורחים העריכו שהצרצר התבצר בתוך מחצית קיר הגבס בחדרם. בבוקר, לאחר הלילה הראשון, הם ביקשו מהנהלת המלון לטפל בבעיה או לחילופין להעביר אותם לחדר אחר ושקט יותר.
לדבריהם, כאשר הגיעו לקבלה לא היה מי שייתן מענה לפנייתם וכל פקיד אליו פנו בקבלה טען בפניהם שלא בסמכותו להעביר אותם לחדר אחר. בסופו של דבר נשלח איש תחזוקה לחדרם והוא השתמש בחומר כימי כדי לנטרל את הצרצר המטריד.
"אני מקווה שהריסוס יפתור את הבעיה", ציין איש התחזוקה בפניהם. אלא שסמוך לחצות שוב החל הצרצר להרעיש. המשפחות התלוננו בפני פקיד הקבלה על כך שהם לא יכולים לישון והתחננו שיעבירו אותם לחדר אחר. רק אחרי פניות רבות הם הועברו לחדר שקט.
בסיום החופשה החליטו שתי המשפחות להגיש תביעה נגד רשת פתאל, לה שייך המלון, לבית המשפט לתביעות קטנות בנתניה. הם דרשו פיצוי של 5,200 שקלים עבור סוף השבוע עליו שילמו ועוד 4,000 שקלים פיצוי בגין עוגמת הנפש. סך הכול פיצוי של 9,200 שקלים.
רשת פתאל הגישה כתב הגנה שבו טענה כי האירוע לא היה בשליטתה ועובדיה עשו כל מאמץ לטפל ברעש המטריד. עוד טענה הרשת, כי התובעים, למרות בעיית הצרצר, נהגו ממתקני המלון וסכום הפיצוי שהם דורשים מוגזם.
הצדדים נשלחו לגישור בניסיון לפשר ביניהם. הרשת הציעה לתת להם סופשבוע חינם כפיצוי אבל התובעים סירבו בנימוק שהם לא מוכנים לחזור לאותו מלון.
השופט בדימוס, הרווי גרובס שדן בתביעה פסק כי המשפחות התובעות יקבלו פיצוי של 1,500 שקל בגין הרעש שחוו. לדבריו, מדובר בהפרעה מטרידה אבל מינורית ולכן הפיצוי חייב להיות סביר. הוא הביע צער על כך שהתובעים לא הסכימו להצעת הרשת לקבל סופשבוע בחינם.