לפני כעשרה חודשים טס י' עם חברת אל על מנתב"ג לבנגקוק מטעם החברה בה עבד. הטיסה יצאה באיחור של שש וחצי שעות עקב תקלה , אבל זו הייתה הבעיה הקטנה יותר במקרה הזה.
מחפשים לאן לטוס? הכנסו למדריך היעדים של mako
זמן קצר לאחר ההמראה חלק מהמטוס הוצף במים עקב דליפה מאזור המטבח. כתוצאה מהרטיבות הגדולה המחשב של י', שהיה מתחת למושב שלו, נרטב לגמרי ונהרס. כמו כן, עקב גובהו, י' הזמין מראש כרטיס למושב עם מרווח גדול יותר (תוספת של 160 דולר) אך בעקבות ההצפה הוצע לו לעבור למושב ללא מרווח לרגליים.
"בגלל הצפת המים המחשב האישי של העבודה נהרס ולקח לי זמן רב לשחזר נתונים שהיו בו לצורכי פגישת עבודה אותה תכננתי לקיים", טען י'. "הפסדתי שני ימי עבודה בגלל זה".
כשחזר לארץ, י' הגיש תביעה נגד אל על לבית המשפט לתביעות קטנות ברמלה ותבע פיצוי על הנזקים שנגרמו לו. אל על הגישה כתב הגנה בו הכחישה את טענותיו של י'. החברה אישרה את עניין ההצפה אך טענה שנבעה עקב חפץ שהושלך לשירותים על ידי נוסע אחר.
השופט הבכיר, דוד שוהם, שדן בתביעה, ציין בפסק הדין ש-י' נאלץ לשבת בתנאים בלתי סבירים כאשר אינו יכול להניח את רגליו על הרצפה עקב ההצפה. כמו כן, השופט ציין שעדותו של י' עשתה עליו רושם אמין והוא לא ניסה להגזים בתיאור התקלות.
השופט פסק ל-י' פיצוי של 5,500 שקל בגין עוגמת הנפש והצורך להשקיע כמה ימי עבודה לשחזר נתונים מהמחשב שנהרס לו, החזר דמי טיסה בסכום של 2,000 שקל על כך שנאלץ לשבת בצורה לא מרווחת עקב גובהו ועוד 500 שקל הוצאות משפט. בסף הכל יקבל י' פיצוי של 8,000 שקל. בנוסף גם החברה לה היה שייך המחשב פנתה לאל על על מנת שזו תפצה אותה על הנזק שנגרם למכשיר.