נושא הקמת נמל התעופה החדש בארץ לא יורד מהכותרות. על פי דיווחים שונים, לאחרונה, שרת התחבורה מירי רגב הודיעה כי היא תומכת בהקמת נמל תעופה בין לאומי ברמת דוד, כשאת התוכנית להרחבתו מתכוונת רגב להציג לראש הממשלה בקרוב. עם זאת, ההחלטה הזו תבוא בניגוד לעמדותיה של השרה בעבר, שאמרה כי בכוונתה לקדם לפני הכל הקמת שדה תעופה בנבטים שבדרום.
על אף אותם דיווחים, אחד היועצים הבכירים של השרה רגב טוען בנחרצות כי השרה לא מתכוונת לתעדף את הקמת שדה התעופה ברמת דוד על חשבון זה שבנבטים שנמצא בעדיפות ראשונית, ומודעת לכך שיש חובה וצורך להקים שדה תעופה משלים לנתב"ג גם בנגב. כמו כן, אומר היועץ כי רגב מתכוונת להתעקש על קידום שני האתרים.
כאמור, הקמת שדה תעופה בין לאומי נוסף בישראל היא נושא שדובר עליו רבות בשנים האחרונות, בייחוד לאור הצמיחה בביקוש של הישראלים לטיסות לחו"ל ומספר התיירים הנכנסים שעולה. על פי ההערכות, עד שנת 2027 נתב"ג יגיע לקיבולת המרבית שלו עם קרוב ל-30 מיליון נוסעים שיעברו בו בכל שנה. לכן, הוועדות שהוקמו בעבר למציאת אתרים מתאימים להקמת שדה תעופה בין לאומי נוסף בארץ, המליצו על מספר מוקדים ובראשם רמת דוד כאידיאלי ואחריו מגידו, חדרה, בית הלוי, חצור, צקלג, ערד, נבטים דימונה ורתמים.
במהלך השנים קמו התנגדויות להרחבת שדה התעופה ברמת דוד. מהרבית מההתנגדויות נבעו מהתושבים המקומיים בטענה כי נמל תעופה אזורי גדול יהווה מטרד רעש וזיהום אוויר, ויוביל להרס הטבע. כמו כן, עלו התנגדויות מצד גורמי הביטחון שעושים שימוש בשדה התעופה ברמת דוד לצרכים מבצעיים.
מנגד, הרשויות בדרום דווקא תומכות בהקמת שדה תעופה בין לאומי בשטחן, בעיקר מתוך הטענה כי הוא יצליח להפוך את הדרום והנגב למוקד משיכה עבור רבים, ויסייע לקדם את אזור הדרום כולו. בתוך כך, 29 ראשי רשויות בנגב התאגדו והקימו גוף הקורא לשרה להקים את שדה התעופה בנבטים בלבד מתוך רצון לפיתוח הנגב. אחד מראשי הערים אמר ל-mako: "כנפגשנו עם השרה לאחרונה היא אמרה לנו שכל הנושא הזה שהקמת שדה תעופה ברמת דוד זה פייק ניוז וההחלטה שלה היא להקים שדה תעופה קודם כל אצלנו בנבטים. במידה ויתברר שהשדה לא יוקם בנבטים אנחנו נעשה לה אינתיפאדה שלישית, לא נשתוק ונהפוך עולמות שהשדה בנבטים יקום".
במשרד התחבורה חוזרים ומדגישים כי שדה התעופה ברמת דוד לא אמור להוות תחליף לזה שעתיד לקום בנבטים שנמצא בעדיפות המשרד. כמו כן, במשרד התחבורה ובוועדות שהוקמו הבינו כי נמל התעופה של רמון שהוקם ב-2019 לא מצליח לשרת את כלל תושבים ישראל או תיירים שמעוניינים לטייל בה למעט אלה שמגיעים אליו כדי לנפוש באילת בלבד.