שמונה בני המשפחה שהזמינו כרטיסי טיסה לחופשה באנגליה הגיעו בשעת בוקר מוקדמת לנתב"ג במטרה לטוס לנמל התעופה לוטון בעיר האנגלית. אחרי שעברו את כל הליך הצ'ק אין, הם עלו למטוס והמתינו להמראה שלא התרחשה.
"ישבנו במטוס והמתנו. כל פעם מסרו לו סיבה אחרת לעיכוב. ככה ישבנו שלוש שעות במטוס בלי שהוגשו לנו אוכל ושתייה וחיכינו שהמטוס כבר ימריא אבל לא קרה", ציין אחד מבני המשפחה. "אמרו לנו שזה בגלל מזג האוויר הערפילי שיש בשדה התעופה בלוטון".
בשלב מסוים הקברניט הודיע לנוסעים המיואשים שהטיסה ללוטון בוטלה מכיוון שהצוות לא רשאי לטוס עקב חריגה של מכסת שעות הטיסה המותרות. בני המשפחה, כמו יתר הנוסעים, נאלצו לנסוע לביתם במונית כשהם מותשים ועייפים ולהגיע למחרת שוב לשדה התעופה ולרכוש כרטיסים חדשים מחברת תעופה אחרת.
הם הגישו תביעה נגד חברת התעופה וויז אייר לבית המשפט לתביעות קטנות בתל אביב ודרשו פיצוי בגין המחדלים שהובילו לדחיית הטיסה והעובדה שהיו תקועים במטוס שלוש שעות ללא מים ואוכל. בנוסף, הם הם צירפו הוכחות לפיהן כן היו נחיתות והמראות בשדה התעופה לוטון בניגוד מה שטענו בפניהם נציגי החברה.
חברת וויז אייר הגישה כתב הגנה בו הודתה שאכן דובר באירוע חריג ומצער שנבע בגלל מזג האוויר קיצון ששרר בשדה התעופה ושמדובר באירוע שלא בשליטתה ואין לה אחריות עליו. החברה הציגה תצלומי לוויין משדה התעופה המצביע מבחינתה על מזג האוויר קשה.
מנגד, בני המשפחה הציגו בבית המשפט תכתובת מייל של אחד הנוסעים שהיו במטוס עם נמל התעופה לפיה לא נאסרו נחיתות בלוטון, לרבות טיסתם, ושנמל התעופה לא נסגר כלל, מה שמוכיח לטענתם שלא היה באותו היום מזג אוויר קיצוני.
השופט שדן בתביעה קבע בפסק הדין שמבחינתו טיסתם של התובעים היתה צריכה להמריא והם זכאים גם לפיצוי בגין עוגמת נפש שנגרמה להם. הוא קבע שהם יקבלו פיצוי של 18,500 שקל. השופט ציין שהחברה לא הוכיחה את טענתה ושהטיסה נדחתה בלפחות שמונה שעות בגלל תנאי מזג האוויר ששררו בלוטון וכי האחריות לביטול הטיסה חלה עליה ולכן הנוסעים זכאים לפיצוי גבוה.