לפני כחצי שנה הגיעו עמנואל ומיטל מלכה מדרום הארץ לנופש באילת עם שלושת ילדיהם. המשפחה בחרה להעביר את החופשה במלון היוקרה רויאל גארדן מרשת ישרוטל, עבורו שילמו למעלה מ-6,000 שקלים לכל הנפשות.
באחד הימים, כאשר בני הזוג ישבו על שפת הבריכה עם ילדיהם, אחת השמשית שהיו במקום התנתקה ממקומה, עפה ברוח ופגעה בעוצמה רבה במיטל. הטלפון הסלולרי שלה עף מידיה ונשבר. לטענת הזוג, מעוצמת הפגיעה היא סבלה מחבלות וכאבים בכל גופה ופונתה באמבולנס לבית החולים יוספטל בעיר.
"לא הבנו מאיפה זה בא לנו", משחזר הבעל עמנואל. "פתאום משום מקום עפה שמשיה על אשתי ופגעה בה. היא התפתלה מכאבים. זה היה רגע מפחיד. איך קורה דבר כזה? עברנו סיוט אחד גדול, במקום ליהנות עם כל המשפחה, בילינו בבית החולים".
בתום הטיפול, מיטל שוחררה מבית החולים ובני הזוג טוענים שהיא נאלצה להישאר בבית לצורך השגחה לעוד כמה ימים, טופלה על ידי רופאים מומחים ועברה שורה של צילומים. כמו כן, היא הייתה צריכה לטענתם לרכוש סמארטפון חדש בסכום של 2,000 שקלים ולשלם כ-694 שקלים לבית החולים יוספטל על הטיפול בה.
לדברי עמנואל, גורמים ברשת ובבית המלון ביקשו מהם שלא למהר להגיש תביעה נגדם, אלא לנהל משא ומתן לצורך תשלום פיצויים. "רצינו להיות הכי בסדר בעולם ולהמתין עד שהרשת תחליט כיצד לפצות אותנו", הוא טוען. "לצערי, הם בכלל לא התעניינו בשלומה של אשתי ומשכו אותנו כמה חודשים, כשהם למעשה מנסים למנוע מאיתנו הגשת תביעת נזיקין".
בני הזוג מציינים שהם פנו לרשת בתי המלון באמצעות עו"ד רויטל דניאל וביקשו לקבל מהם תשובה סופית בנוגע לקבלת הפיצוי שמגיע להם. לטענתם, אחרי כמה פניות, הרשת הודיעה להם שהיא מוכנה לשלם פיצוי בגובה של 2,500 שקלים ובנוסף להעניק להם שני לילות על חשבונה באמצע שבוע, לא כולל חודשי יולי-אוגוסט וחגים.
בני הזוג שכועסים על הצעת הפיצוי הלא מספקת לטענתם, שלא מכסה את ההוצאות הרפואיות ועוגמת הנפש שנגרמה להם, מתכוונים להגיש תביעת נזיקין נגד הרשת. "הרשת סחבה אותנו כמה חודשים עד שנתנו לנו תשובה", אומר עמנואל. "אני חושב שנהגנו בהם בהגינות רבה כשהמתנו ולא מיהרנו לתבוע. יצאנו מנקודת הנחה שהפיצוי שנקבל יהיה הולם, אבל לזה אנחנו לא מוכנים. אני מאמין שבית המשפט יחייב את הרשת בסכומים גבוהים בהרבה על הנזקים שנגרמו לאשתי והרס את החופשה של כל המשפחה".
מרשת 'ישרוטל' נמסר בתגובה לטענות בני הזוג: "כרשת המלונת המובילה בישראל, אנו מחוייבים לרמת השירות הגבוהה, האיכותית והאדיבה ביותר. ככזו ועם השמע המקרה, הנהלת הרשת מלווה את המשפחה מתחילת המקרה, מתוך דאגה לרווחתם המלאה של האורחים. אך טבעי שמטעמי פרטיותם אני מסרבים לנהל דיון בכלי התקשורת על הדרך שבה אנחנו דואגים לאורחינו".