שני ישראלים שטסו לחופשה באמסטרדם, מצאו את עצמם באחת הסיטואציות הכי מלחיצות שיש כשבמהלך הטיסה פרצה אש במטבח והמטוס נאלץ לבצע נחיתת חירום. המקרה התרחש לפני כשנה וחצי וכעת בית המשפט הורה לפצותם באלפי שקלים.
הישראלים רכשו כרטיסי טיסה מחברת סוויס אייר (SWISS) לאמסטרדם עם נחיתת ביניים בציריך. בעיצומה של הטיסה מנתב"ג לציריך פרצה כאמור אש במטבח המטוס לאחר שאחד הדיילים שרף בטעות שמן. הטייס, שהבחין בעשן בתא הנוסעים, החליט לחזור על עקבותיו ולנחות נחיתת חירום בנתב"ג כדי לברר מה בדיוק התקלה.
בעקבות נחיתת החירום הנוסעים פונו לבתי מלון ורק לאחר כמה שעות המטוס המריא מחדש לכיוון ציריך. בגלל העיכוב, הנוסעים הישראלים פספסו את טיסת ההמשך שלהם מציריך לאמסטדרם ונאלצו להעביר את הלילה בהולנד.
"רק כעבור יממה הגענו לבית המלון באמסטרדם. הפסדנו את הלילה הראשון וגם חויבנו לשלם קנס על הרכב ששכרנו ולא לקחנו בזמן", טענו הנוסעים. "בכל הזה גם לא דאגנו לנו לאוכל טבעוני ששנינו מקפידים עליו".
לדבריהם, כאשר פנו לחברה ודרשו לקבל פיצוי, בקשתם נדחתה על הסף בנימוק שאינם זכאים לכך מכיוון שמדובר במקרה חירום. "חברת התעופה זלזלה בנו ולא התייחסה אלינו בכלל בנוגע לפיצויים. הם טענו שלא מגיע לנו שום פיצוי", קבלו הנוסעים.
השניים הגישו תביעה לבית המשפט לתביעות קטנות בחדרה בנימוק שיש לחייב את החברה גם במתן פיצויים לדוגמא, כלומר פיצוי מוגדל הרבה יותר מהרגיל בגלל שטיסתם בוטלה.
החברה טענה להגנתה כי היה מדובר באירוע חירום ולכן התובעים אינם זכאים לפיצוי. לטענת החברה לא היה מדובר בטיסה שבוטלה אלא ככזו שהמריאה באיחור.
השופטת רקפת סגל-מוהר שדנה בתביעה, לא קיבלה את גרסת חברת התעופה והחליטה לחייב אותה לשלם לנוסעים פיצוי של 6,000.