גם לכם יצא להתלונן לא פעם על הרווח הקטן לרגליים בטיסות? זה לא סתם. בשנים האחרונות קטן הרווח בין המושבים בכ-8 ס"מ בממוצע, מה שמשפיע ישירות על הנוחות שלנו בטיסות, במיוחד אם מדובר בטיסת לטווח רחוק. עכשיו אחרי שאתם יודעים את הנתון הלא מעודד הזה, רק תנסו לחשוב מה עובר על אנשים שגובהם עולה על שני מטרים.
>>לעוד עדכונים היכנסו לעמוד הפייסבוק של mako חופש
ק', נוסע אל על שטס לסין, נאלץ להתמודד עם הסיטואציה הזו והתלונן על כך שלא קיבל מושב המתאים לגובהו (2.08). חברתו של ק', תושב מרכז הארץ, העלתה בימים האחרונים פוסט ששותף בדף הפייסבוק 'אל על הכי גרוע בעולם' בו תיארה כיצד בגלל גובהו הוא נאלץ לעבור סיוט בטיסה.
"הרגליים לא נכנסו למושב הרגיל ורגל אחת הייתה חייבת להיות במעבר כמפגע בטיחותי לכל מי שרוצה לעבור", כתבה א' חברתו של ק'. "הנוסע מלפנים סבל כל הטיסה אבל הוא סיני מתורבת שלא פצה פה והתענה בשקט. גם לאכול בתנאים נורמליים זו בקשה מוגזמת מדי באל על כשאתה גבוה. אז בית זה בטח לא. תנאים בסיסיים עבור מה ששילמת!?!... אך זו בקשה מוגזמת לגבוהים".
לדבריה, לא פעם הדיילים והעוברים ושבים העירו ל-ק' בגלל שרגליו הפריעו להם לעבור, כשלטענתה כדי לקבל מושב נורמלי למידותיו היה עליו לשלם 60 דולר או לשלוח אותה לישון בסוף המטוס בנפרד כל הטיסה. "מיותר לציין שכשאנו טסים בטיסות זרות, מעולם לא נתקלנו בבעיה הזאת ותמיד מצאו פתרון ללא עלות...", ציינה א'.
הגולשים פחות ריחמו על ק'
הגולשים דווקא פחות אהבו את הפוסט וטענו שככה הדברים מתנהלים בכל הטיסות בעולם ושעל מנת ליהנות ממרווח גדול יותר הוא היה צריך להוסיף כסף כמו כולם. "בתור אדם גבוה, אתה צריך לבחור לעצמך את המושב ליד יציאת החירום שבו יש יותר מקום לרגליים או לשדרג את הכרטיס לאוקונומי פלוס". גולש אחר היה תקיף יותר: "פוסט בכייני מיותר לחלוטין". גולש אחר טען, כי כבר למעלה מחמש שנים שחברות התעופה גובות תשלום נוסף על כיסא מרווח לרגליים ולא ברור לו מה התלונה בכלל וכי זו אשמתו שלא רכש מושב המתאים לו.
גם ז', דייל באל על במשך שנים רבות, כתב תגובה צינית נגד המקרה של ק'. ז' סיפר שהוא גבוה קצת פחות משני מטר וכשהוא מגיע לטיסה בחברה זרה הדיילות מעבירות אותו ישר למחלקה ראשונה והן אפילו מתנצלות בפניו. "כשאני טס לציריך עם סוויס הם ישר נותנים לי בחינם מושב ביציאת חירום כדי שאמשיך לטוס איתם ושולחים לי לאורך כל הטיסה פינוקים מהביזנס. ככה צריך!", כתב ז' בציניות רבה כמובן. "כשאני טס בלופטהנזה לפרנקפורט ואין מקום פנוי בביזנס או ביציאת חירום הם עוקרים מהמקום את המושב שלפניי כדי שיהיה לי מקום לרגליים".
מצד שני, היו כמה גולשים שחשבו שאל על הייתה צריכה להתחשב בנוסע ולמצוא לו פתרון שיהיה לו ולשאר הנוסעים קצת יותר נוח. נציגת חברת אל על שהשיב לפוסט כתב בתגובה: "א' צר לנו לקרוא על חוויות השירות שעבר ואנו מעוניינים לבדוק את הנושא ולסייע. אנא שלחי לנו את פרטי ההזמנה ופרטי ההתקשרות בהודעה פרטית לשם משך טיפול".