מי אמר שהתחרות לא טובה לצרכן? ב-26 למארס ינחת בישראל המטוס הראשון של חברת התעופה קתאי פסיפיק, ובכך יחל לפעול קו תל-אביב-הונג-קונג בטיסה ישירה – מה שהיה שמור עד כה לאל-על בלבד.
לא זו בלבד שהמטוס שישמש לטיסות של קתאי בקו הזה יהיה דגם איירבוס החדש, A-350, אלא שהחברה גם מציעה מחיר מבצע התחלתי של 863 דולר במחלקת תיירים בתאריכים מסוימים. המחיר הרגיל בקו עומד על כ-1000-1,100 דולר – למשל לטיסות בתחילת חודש מאי.
חברת התעופה אל-על לא מתכוונת לשקוט על השמרים ולעמוד מן הצד: החל מיום ראשון הקרוב תציע אל-על מבצעים לטסים מתל-אביב להונג-קונג, הכוללים מבצעי מחיר לטיסות והטבות שונות דוגמת כרטיסי כניסה לפארקי שעשועים – זאת כשאל-על שמה לעצמה למטרה לשווק את היעד הזה לא רק לנוסעים עסקיים או לנוסעים בודדים אלא גם כיעד למשפחות.
במבצע תציע אל-על, למשל, טיסות בחודשים מאי עד אוגוסט, שמחירן מתחיל ב-920 דולר בחודשים מאי-יוני וב-1,070 שקל בחודשים יולי-אוגוסט וכרטיס כניסה משפחתי לאושן פארק (להרכב של 4 נוסעים). מבצע אחר שפונה לנוסעים בהרכב של זוגות מציע לילה זוגי בבית מלון לטסים בחודשים מאי-יוני.
ככל שייכנסו מפעילים נוספים, והתחרות על קווים ליעדים שונים תיפתח, מי שירוויח הוא הנוסע - זאת בהנחה כמובן שכולנו כבר הפנמנו את הצורך לבדוק ולהשוות מחירים ולחפש את האלטרנטיבה המשתלמת – בטיסה ישירה או דרך יעדי ביניים.