עליית מדרגה בסכסוך באל על: אחרי שאתמול (ה)' בוטלו 5 טיסות לפרנקפורט, מינכן, ורשה, רומא, דובאי, גולן, כרגיל, בהודעות שנשלחו לנוסעים בדקה ה-90, הטייסים וההנהלה ישבו ביחד במטרה לנסות וללבן את העניינים - אך הישיבה התפוצצה. כעת החשש הוא שביטולי הטיסות ילכו ויחריפו.

ועד טייסי אל על פרסם את ההודעה הבאה: "על אף כל ניסיונותינו לקיים הידברות עם החברה על מנת למצוא פתרונות, הנהלת אל על בחרה לפוצץ היום את המשא ומתן שקיימנו. גם בתנאים אלו, הטייסים יוסיפו לקיים את כלל הסכמי החברה ככתבם וכלשונם והם קוראים לחברה לעשות זאת גם.

 >> לדיילים הישראלים נמאס שהנוסעים מאשימים אותם בכל דבר

כזכור, המצב הנפיץ בחברה נובע מחוסר הסכמה בין הנהלת החברה לטייסים בנוגע לגובה השכר והתנאים אותם הם מקבלים. מצד אחד הטייסים טוענים שהחברה משבצת על הלוח יותר מדי טיסות וזאת למרות שלא איישה מחדש את כל התקנים ולא החזירה את רמת השכר שלפני הקורונה. מצד שני, בהנהלה מבקשים מהטייסים לסייע להפעיל את הטיסות על מנת לא לפגוע במוניטין החברה אחרי שנתיים של קורונה.

הודעת ביטול טיסה של אל על (צילום: צילום מסך)
ההודעה שמקבלים הנוסעים ברגע האחרון. כבר מעל לחודש שטיסות החברה מבוטלות | צילום: צילום מסך

בתשובה לטייסים, מנכ"לית החברה, דינה דינה בן טל גננסיה, שיגרה אתמול בלילה מכתב לעובדי החברה:" כמו כל עולם התעופה, גם אל על סובלת מבעיות של 'פוסט קוביד'. ועדיין חשוב להדגיש כי לצד חזרת הביקושים לטיסות, לפנינו שנים רבות ומאתגרות בהן נאלץ להתמודד עם ההשלכות הכלכליות והחוב שנטלנו על עצמנו, על מנת לצאת מהמשבר. מכאן גם החובה שלנו להיות מחושבים, זהירים ונחושים דבר המחייב אותנו לפעול באדיקות רבה בהתאם לתוכנית ההבראה שסוכמה ואף מעבר לכך...

"...לאור התגברות תופעת ביטולי הטיסות, פנינו הערב לבית הדין לעבודה בבקשה לקבלת צו ארעי שיבטיח
שקט תעשייתי ואת קיום לוח הטיסות כמתוכנן. הנהלת אל על, חברי הדירקטוריון ובעלי השליטה, מעוניינים לפתור את המשבר בהדברות, בהבנה, בהוגנות ובהסכמה. ברוח זו הוגשה הצעה מרחיקת לכת על שולחן המו"מ המסדירה בתהליך הדרגתי..
.אנו עדיין מאמינים כי ניתן להגיע להסכמות שיבטיחו את היכולת של אל על לפעול בשוק התחרותי
ולנצח בו ומנגד לקיים מערכת יחסי עבודה המושתת על אמון ומחויבות הדדית. אנו נוסיף ונפעל גם
מחוץ לכותלי בית הדין על מנת להגיע לפתרון הולם".

מטוס בואינג של אל-על (צילום: אל על)
המצב החמור מגיע לבית הדין לעבודה | צילום: אל על

"אתם מנהלים עם הטייסים שלכם מאבק מכוער על גב הלקוחות"

ובינתיים, בזמן שהטייסים וההנהלה לא מגיעים להבנות, מי שמשלמים את המחיר אלה הנוסעים. עד היום בוטלו עשרות טיסות ואלפי נוסעים מצאו עצמם ברגע האחרון ללא טיס. לאחר ביטול הטיסות אתמול ניתן היה לראות לא מעט כעס כלפי החברה: "אני ועוד 2 חברים היינו אמורים לטוס לדובאי היום", כתב נוסע שטיסתו בוטלה. "אף אחד באל על לא עונה. חייבים להגיע לדובאי היום".
 
נוסע אחר שטיסתו בוטלה בפעם השנייה בגל הסכסוך בחברה לא הסתיר את זעמו: "היום פעם שנייה בחודש ביטלו לי טיסה מורשה לתל-אביב...הצורה שבה אתם מודיעים שעות ספורות לפני הטיסה מעוררת שאלות רבות. האם אתם חושבים שאני שבוי שלכם. למה אתם לא מודיעים בזמן. איזה מין מאבק מכוער אתם מנהלים עם הטייסים שלכם על גב הלקוחות".