אלפי ישראלים שרכשו כרטיסים בחברת הלואו-קוסט איזי ג'ט וגילו שהחברה ביטלה את כל הטיסות של חודש אפריל למילאנו וליעדים נוספים ברחבי אירופה תובעים ממנה כעת פיצוי של מעל 2.5 מיליון שקלים שהביטול גרם להם לרכוש כרטיסים יקרים באלפי שקלים מחברות תעופה אחרות.
"החברה הודיעה שהיא חוזרת בחודש אפריל השנה לטוס לישראל וממנה ליעדים רבים ברחבי אירופה ופרסמה את זה באתר שלה. פתאום, אחרי פחות משבועיים, היא ביטלה את כל הטיסות באופן חד צדדי מבלי לפצות אותנו. השאירו אותנו להיות תלויים באוויר ולרכוש כרטיסים יקרים באלפי שקלים כדי לא לבטל את החופשות ובתי המלון שהזמנו כבר", זעם דן, אחד הנוסעים שטיסתו בוטלה. "ככה לא מתנהלים. הם היו צריכים לפצות אותנו על ההפרשים בין הכרטיסים שקנינו ממנה לאלה שקנינו בחברות תעופה אחרות אבל הם סירבו".
באמצעות עורכי הדין דוד מזרחי ורון סולן, הנוסעים הגישו לאחרונה בקשה לתביעה ייצוגית נגד איזי ג'ט לבית המשפט המחוזי בתל אביב. בכתב התביעה נטען כי עם פרוץ מלחמת 'חרבות ברזל' ב-7 באוקטובר 2023, החברה ביטלה את הטיסות לישראל וממנה. לאחר שהחברה הודיעה שתחזיר את טיסותיה לארץ אלפי ישראלים ניצלו את ההזדמנות ורכשו כרטיסים למגוון יעדים באירופה שאליה טסה החברה רק כדי לגלות שגם טיסות אלה בוטלו.
גיל, תושב תל אביב, רכש בספטמבר 2023 ארבעה כרטיסים לו ולבני משפחתו הלוך ושוב למילאנו ושילם סכום כולל של 1,623 יורו. הטיסה נקבעה ל-19.4.2024. שמונה ימים לפני הטיסה הוא קיבל הודעה שהטיסה תתקיים כמתוכנן ואז חמישה ימים לפני הטיסה החברה הודיעה שהיא מבטלת אותה.
"שלחו לו מייל לקוני ביותר", ציין גיל. "הם הציעו לנו שלוש אופציות: לקבל זיכוי כספי על הטיסות, שובר פתוח לשנה או לבחור טיסה אחרת של החברה ללא תוספת עלות. מה שהם לא הציעו זה שאם נרכוש כרטיסים מחברה אחרת נקבל החזר על ההוצאות שלנו. על פי החוק, החברה הייתה צריכה להציע לנו טיסה למילאנו בחברה חלופית. כדי לא להחמיץ את החופשה ובית המלון שהזמנו, נאלצנו לרכוש כרטיסים חדשים ויקרים מחברה אחרת שעלו לנו 16,505 שקלים. הם היו צריכים לשלם לנו את מלוא הסכום של הכרטיסים החלופים אבל הם סירבו".
במקרה אחר, י' רכשה כרטיסי טיסה מאיזי ג'ט הלוך ושוב למילאנו לה, לבעלה ולשני ילדיה הקטנים, ושילמה סכום של 1,184 אירו בסך הכל. יומיים לפני הטיסה, ב-14.4.2024, החברה הודיעה שהטיסה תמריא כמתוכנן אבל כעבור שלוש שעות היא קיבלה הודעה לאימייל שלה שהטיסה בוטלה. גם במקרה שלה החברה לא הציעה לה כרטיסי טיסה חלופיים בחברה אחרת אלא הציעו את שלוש האופציות האחרות. י', שהבינה שכרטיסי טיסה חלופים יקרים מאוד, ואיזי ג'ט לא תחזיר לה את הכסף, נאלצה לבטל את החופשה במילאנו והפסידה סכום של 3,692 שקל ששילמה עבור בית המלון.
הנוסעים תובעים מאיזי ג'ט פיצוי של מיליוני שקלים להם ולשאר הנוסעים שהטיסות שלהם בוטלו ליעדים ברחבי אירופה, בטענה שהחברה פעלה בניגוד לחוק והיא הייתה צריכה לדאוג לנוסעים לכרטיסים חלופים בחברות תעופה אחרות או לסירוגין להסכים לשלם להם את הפער הכספי של מחיר הכרטיסים ששילמו לאיזי ג'ט, לעומת הכרטיסים החדשים שהיו רוכשים/רכשו בחברות תעופה אחרות כדי לא לבטל את החופשה שלהם.
מחברת איזיג'ט נמסר: "איננו יכולים להגיב על הליך שמתנהל בבית המשפט".