לא כזו חופשה דמיינו ארבעה פנסיונרים מכרמיאל וחדרה, שהיו אמורים לטוס לטנריף לנופש בטן גב חמים וקיצי. מימון ונחמה גיגי וחבריהם הטובים, יהודה ואסתר אשתר רכשו לפני כשנה כרטיסי טיסה מחברת איבריה הספרדית, שהייתה אמורה להמריא מנתב"ג לטנריף עם עצירת ביניים קצרה במדריד.
>>לעוד עדכונים היכנסו לעמוד הפייסבוק של mako חופש
"חיפשנו לבלות במקום חמים ונעים ולברוח קצת מהקור בישראל", סיפרו הארבעה. "טנריף נראה לנו יעד מושלם שיש בו גם שמש וגם חופי ים. חופשה אקזוטית מושלמת. מקום מדהים לבלות בו כמה ימים בחורף הישראלי".
לצערם, זמן קצר לאחר לאחר שהמריאו לחופשה המפנקת, התגלתה תקלה במטוס והטיס נאלץ לנחות באתונה בירת יוון. הארבעה המתינו באתונה שעות ממושכות ובסופן חברת התעופה איבריה החליטה לתת להם טיסה חלופית דרך שלושה יעדי ביניים שונים עד להגעתם לטנריף.
כך, מאתונה הארבעה טסו לנמל התעופה ניקולס טסלה בסרביה. הם נאלצו להמתין שם כמה שעות נוספות עד שצוות המטוס הוחלף. בשעות הלילה, לאחר עיכוב של שלוש שעות, הם המריאו במטוס אחר לווינה, בירת אוסטריה, המושלגת והקפואה. עקב האיחור הם החמיצו את טיסת ההמשך מווינה למדריד.
"במקום ליהנות משמש חמימה בטנריף ומהים מצאנו את עצמנו קופאים בשלג בווינה וזו תחושה לא נעימה שמטרטרים אותך בשלוש טיסות שונות", קבלו הארבעה. "זו חופשה יוקרתית מאוד ששילמנו עליה הרבה מאוד כסף ותכננו אותה המון זמן. עשו לנו מסע באירופה הקפואה. הגענו לווינה תשושים ועייפים מהמסע המפרך. עברנו סיוט שאי אפשר לתאר בכלל".
זה לא נגמר כאן, בווינה נציגי איבריה כרטסו להם מחדש שלושה כרטיסי טיסה עד לטנריף. מווינה הם טסו עם חברת לופטהנזה למינכן. הטיסה למינכן יצאה באיחור רק למחרת. ממינכן הטיסה המשיכה למדריד וובסוף, כעבור 36 שעות של טיסות, דרך ארבע תחנות מיותרות, הם נחתו בשעה טובה בטנריף.
"חשבנו שהתלאות ומסע המפרך שלנו באו לקיצם אבל טעינו. כשירדנו מהמטוס התברר שהמזוודות לא הגיעו. הגענו באיחור של יומיים לטנריף. הפסדנו יומיים בבית מלון יוקרתי ובגלל שלא קיבלנו את המזוודות נאלצנו לקנות בגדים ומוצרים בסיסיים כדי שנוכל להתארגן ולהתחיל את הטיול", סיפרו ארבעת המטיילים המאוכזבים. "שילמנו ממיטב כספנו וחווינו טראומה קשה". רק יום לאחר שנחתו, בשעת לילה מאוחרת, קיבלו הארבעה את המזוודות שלהם.
באמצעות עו"ד רון סולן שיגרו הארבעה מכתב לחברת איבריה ודרשו ממנה פיצוי כספי על הטרטורים הקשים שחוו ועל הפגיעה בהנאה של הטיול. החברה לא הגיבה לפניית הארבעה והם החליטו להגיש נגדה תביעה לבית המשפט לתביעות קטנות בחיפה על סכום של 33,400 שקל.
"זה מקרה חמור מאוד שחברת התעופה טרטרה אותנו בצורה כזו", טוענים הארבעה. "יתרה מזאת, הם בכלל לא התייחסנו לפניות שלנו. אפילו לא התנצלו בפנינו. נתקענו במדינות בלי פריטים בסיסיים. כל המזוודות והציוד שלנו היו במטוסים".
מחברת איבריה נמסר בתגובה למאקו חופש באמצעות עו"ד אופיר שרמן: "כתב התביעה טרם הומצא לשולחתי כדין, ומאחר ואיננו נושא מספר הליך, ספק רב אם הוגש בכלל לבית המשפט. מאחר והנושא ידון במסגרת הליכים המשפטיים שולחתי תלמד את טענות התובעים, אם וככול שיומצא לה כתב התביעה, ותראה להשיבם כמקובל באמצעות כתב הגנה".