אלפי ישראלים נתקעו בנמלי התעופה בארץ וברחבי העולם בעקבות השביתה בנתב"ג עליה הכריזה רשות שדות התעופה. על פי רשות שדות התעופה, היום אמורים היו לעבור בנתב"ג כ-73 אלף נוסעים, מחציתם היו עתידים לטוס לנקודות שונות.
בנוסף להמראות בנתב"ג, ישראלים רבים נותרו גם ביעדים בחו"ל כאשר חברות תעופה וביניהן אל על, וויז, איתיחאד, אייר קנדה ועוד ביטלו את טיסותיהן לישראל בעקבות האירועים. בנוסף אליהם, כ-90 אלף תיירים עדיין נמצאים בישראל, לחלקם בוטלו הטיסות. עם זאת, למרבית הנוסעים קיימת האפשרות לדרוש מחברת התעופה את הכסף בחזרה, או לדרוש טיסה חלופית.
"הנוסעים לא הפסידו את כספם בגלל ביטול הטיסות, דחייה או עיכוב. על חברת התעופה לספק לנוסע טיסה חלופית או להחזיר לו את כספו במידה והחליט שלא לטוס. הכול לפי בחירת הנוסע בהקשר הזה. בנוגע לפיצוי נוסף על פי חוק 'טיבי', חברת התעופה תבוא ותטען שזה לא קשור אליה ושמדובר בכוח עליון", מסביר עו"ד אשר רוטבאום, מומחה לדיני תעופה.
על חברות התעופה לעדכן את הנוסעים בנוגע לזכויות המגיעות להם על פי חוק. במקרים של עיכובים וביטולי טיסות, החל מהשעה השלישית הנוסעים יהיו זכאים לקבל מהחברה שוברים לאוכל ומשקאות. במידה ונוסעים יצטרכו להמתין בלילה לטיסתם, על החברה לספק להם בתי מלון והסעות מהשדה למלונות. במקרה של שביתה חוקית ומוכרת, על החברה לספק לנוסעים מזון ושתייה ושירותי תקשורת.
במקרה כזה של שביתה של עובדי רשות שדות התעופה הנוסעים לא יהיו זכאים לפיצוי נוסף מעבר להחזר, גם אם המתינו שמונה שעות ויותר מאחר ומדובר בשביתה מעוגנת על פי חוק. שביתות של עובדי רשות שדות התעופה בכל מקום בעולם מוגדרות כסוג של כוח עליון, ולחברות התעופה אין אחריות עליהן. לכן הן פטורות מתשלום פיצוי לנוסעים שהמתינו מעל שמונה שעות לטיסה.
בחברת "פספורטכארד" נערכים לביטול טיסות לישראל, ולכן האריכה באופן אוטומטי את ביטוח הנסיעות של הנוסעים ב-48 שעות. בנוסף לרשות מבוטחי החברה מעוכבי הטיסות בנמלי התעופה ברחבי העולם, שירות FLIGHT DELAY המאפשר שהות והמתנה במאות טרקלינים ברחבי העולם. נוסעים מבוטחים שטיסתם מעוכבת יותר מ-90 דקות, יוכלו ליהנות בחינם משירותי הטרקלינים, ובכלל זה גישה לאינטרנט, כיבוד עשיר בכל שעה על בסיס הרשמה לשירות וקבלת שובר כניסה לטרקלין.