משבר התעופה בין ישראל ורשויות התעופה בדובאי לא הגיע אל סיומו, וחברות התעופה הישראליות נאלצות לבטל עשרות טיסות ששובצו בלו"ז, כשכרטיסים אליהן כבר נמכרו. מדובר בטיסות שגם שובצו לפסח, כך שנוסעים רבים עשויים להתבשר על ביטול החופשה שתכננו. במקביל, ירידה בהיצע המושבים תגרום לזינוק במחירי הטיסות, שמטפסים גם כך לנוכח הביקוש.
מאז שנחתמו הסכמי אברהם לפני יותר משנה וחצי, לא הוסדר נושא אבטחת הטיסות של החברות הישראליות על-פי נוהלי האבטחה שקובע השב"כ. עיקר המחלוקת נע סביב דרישות השב"כ, למשל בנוגע לכמות המאבטחים שיוצבו בדובאי ולגישה לשטחים בנמל התעופה, כאשר ברשויות המקומיות לא ניאותו להיענות לדרישות החריגות ביחס לחברות תעופה אחרות.
לאחר אינספור פגישות ודיונים של בכירי השב"כ, ב-4 במרץ פרסם השב"כ הודעה לפיה "הושגו הבנות שיאפשרו לחברות הישראליות לטוס לדובאי כסדרן". על-פי ההודעה, חברות התעופה הישראליות יוכלו לחזור לטוס לדובאי באופן סדיר ושוטף, אלא שבפועל מתברר כי ההסכמות שהושגו לא תקפות במלואן, וכי החברות שוב נאלצות לבטל טיסות.
בימי השיא פעלו ארבע טיסות יומיות בידי כל אחת מהחברות, אל על, ישראייר וארקיע. חברת התעופה האמירתית שפועלת בקו היא פליי דובאי, שהפעילה טיסות בתדירות דומה. לפני הכרזת השב"כ על ההסכמות ובשעה שהמשבר הגיע לשיאו, נדרשו שלוש החברות הישראליות לצמצם פעילותן ולבצע שלוש טיסות בלבד ביום, אחת לכל אחת. בעקבות זאת רשות תעופה אזרחית דרשה שגם פעילותה של פליי דובאי תוגבל ל-3 טיסות ביום. כעת החברות לא מוגבלות לשלוש טיסות יומיות בלבד, אולם הן לא יוכלו להפעיל את הלו"ז המתוכנן.
מאגף האבטחה של אל על, האמון על אבטחת הטיסות של שלוש חברות התעופה הישראליות, נמסר: "הטיפול בסוגיית האבטחה בדובאי התקדם אך טרם הסתיים במלואו. בעת הזו מכסת הטיסות המאושרת לחברות התעופה הישראליות לא חזרה למכסה הרגילה שהייתה טרם פרוץ המשבר ואינה נותנת מענה להיקף הביקושים.
"אל על פועלת מול הרשויות על-מנת לקדם את הסדרת סוגיות הביטחון, באופן שיאפשר לחברות התעופה הישראליות להפעיל את לוח הטיסות לדובאי בהתאמה להיקף הביקושים. מצב הביניים שנוצר מאלץ את חברות התעופה הישראליות לבטל בעל-כורחן טיסות שנמכרו ואושרו. עוגמת-הנפש הנגרמת ללקוחות מובנת, אך יחד עם זאת הנסיבות שבעטיין מבוטלות הטיסות הן נסיבות שאינן בשליטתה של חברת אל על".
מהשב"כ טרם נמסרה תגובה.