במטרה להילחם בתורים הארוכים בנתב"ג, שצפויים להגיע לשיאם בחצי השני של חודש אוגוסט, היום נפתח שירות חדש בנמל התעופה בחיפה, בו כל מיש שטס עם חברות טורקיש איירליינס ופגסוס הטורקיות יוכל להגיע לשדה הצפוני יום לפני הטיסה, לעשות צ'ק אין (לעצמו ולמשפחתו) ולשלוח את המזוודות. כך, ביום הטיסה עצמה, הוא לא ייאלץ לעמוד בתורים ויוכל ישר לעבור במעבר W (או C בטרמיל 1) לבידוק הביטחוני.
השיורת הזה מתווסף לשירות של חברת אל על שכבר מתקיים בשדה התעופה בחיפה במקביל לנתב"ג. חשוב לשים לב, ששירות הצ'ק אין יום לפני של אל על תקף רק ליעדים נבחרים:צפון אמריקה, למזרח הרחוק, לדרום אפריקה, ללונדון ולפריז.
זמני ההמתנה בנתב"ג התקצרו
ברשות שדות התעופה הוציאו אתמול הודעה על פיה זמן ההמתנה בשלב הצ'ק אין התקצר בצורה משמעותית. על פי הרשות, אל מול הגידול בתנועת הנוסעים קיים שיפור משמעותי בתחנות השירות בהליך הנוסע היוצא וקוצרו זמני המעבר בין התחנות השונות. הליך היציאה של הנוסע ביוצא לטיסה קוצר בכשעה וזאת למרות העלייה במספר הנוסעים היוצאים מהארץ - ההליך עומד היום על פחות משעה וחצי בממוצע מהכניסה לטרמינל ועד העלייה למטוס.
לטענתם, זמני השירות שנמדדו בעמדות במסלול נוסע יוצא ירד מ-160 דקות (כשעתיים וחצי) לכ-100 דקות (כשעה וחצי). הנמדד הוא זמן המעבר של נוסע בממוצע (נק חציון בין הזמן הארוך ביותר לזמן הקצר ביותר).
בנוסף, המעבר למי שביצע צ'ק אין מהבית או יום לפני בנתב"ג או חיפה ועובר במסלול המהיר ללא כבודה דרך מעבר W, ירד מ-33 דקות לכ-20 דקות מרגע הכניסה לטרמינל ועד לדיוטי פרי. כמו כן, בשבוע הבא יסתיים מבצע השבת המזוודות.
שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, ח"כ מרב מיכאלי: "בעבודה קשה וממוקדת הצלחנו לקצר את זמני ההמתנה ואת התורים בנתב"ג. התעקשתי לא לבטל טיסות כדי שהציבור הישראלי לא יפגע ולא ישלם יותר, ואני עומדת על כך שחופש הטיסה ימשך לכל אחת ואחד תוך שהאחריות היא עלינו לשפר עוד ועוד את זמני ההמתנה".