יוקר הנופש בישראל ממשיך להשפיע על שביעות הרצון של התיירים המגיעים לישראל ב–2013 מהתמורה לכסף - כך עולה מסקר תיירות נכנסת למחצית הראשונה של 2013 שערך משרד התיירות, שבו סעיף זה קיבל את הדירוג הנמוך ביותר (3.0 מתוך 5), שאף נמוך יותר מזה של 2012 שהיה 3.1.
בסך הכל שביעות הרצון הכללית של התיירים במחצית הראשונה של שנה שעברה היתה דומה לזו של התקופה המקבילה ב–2012 והיתה 4.3 לעומת 4.2. שביעות רצון טובה יותר נרשמה בקרב התיירים שהגיעו בטיולים מאורגנים (4.4) לעומת התיירים העצמאיים (4.2).
התיירים התבקשו לדרג את שביעות רצונם מביקורם בישראל לפי קטגוריות שונות. הוא לפי סולם של 1–5, שבו הערך הנמוך מציין שביעות רצון נמוכה וערך גבוה מציין שביעות רצון גבוהה.
במשרד התיירות מסרו כי כחלק מפעילותם להורדת העלויות של הנופש הם מתכוונים לתעדף מתן מענקים לבניית בתי מלון של שלושה כוכבים. "כחלק ממדיניות השר לעידוד תיירות עממית שינינו את הקריטריונים לטובת מלונות שלושה כוכבים", אומר אמיר הלוי, מנכ"ל משרד התיירות. "המשרד נותן מענקים בגובה 20%–28% מההשקעה בבניית מלון. יש תחרות על המענקים". תהליך מיון הבקשות לקבלת מענקים נפתח בבדיקה אם הבקשה עוברת את תנאי הסף שהציב המשרד. בשלב השני נערכת בדיקה אם התקציב מספיק לכל הבקשות. היה ולא – מתחיל תהליך ניקוד הבקשות. בקשה להקמה או הרחבה של מלון שלושה כוכבים מקבלת ניקוד גבוה יותר.
התיירים דירגו קריטריונים נוספים בציונים נמוכים יחסית וביניהם נגישות לנכים באתרי תיירות ומוניות שדורגו בציון 3.2 וחנויות פטורות ממכס וטיב המידע בשפה של התייר (3.3). שביעות רצון גבוהה במיוחד נרשמה מהמקומות הארכיאולוגים (4.4) ומדריכי הטיולים (4.3), וגם בביטחון האישי חלה עלייה קלה מציון 4.0 ב–2012 ל–4.1 ב–2013.
התיירים המרוצים ביותר מחוויית הביקור שלהם בישראל הגיעו מצ'כיה, ברזיל, הונגריה, ארה"ב ואירלנד. שביעות רצון נמוכה יחסית נמצאה אצל התיירים שהגיעו ממצרים דנמרק, הולנד וטורקיה.
>> גם סקס וגם טיול: האתר קאוצ'סרפינג דואג לכם
* 2014 עומדת להיות שנת הטיסות המוזלות. כך תוציאו ממנה את המיטב
* 43 אחוז מהישראלים: הסיבה שהתיירים לא מגיעים - האיום הבטחוני