"הרגשנו שחטפנו אותנו. נחתנו במקום לא מוכר וזה היה מפחיד", סיפרו כמה מנוסעי טיסת וויז אייר לריגה, לטביה, שנחתה ללא כל הסבר או הכנה בבירת בולגריה - סופיה..
מחפשים לאן לטוס? הכנסו למדריך היעדים של mako
המקרה המוזר התרחש לפני כתשעה חודשים. הנוסעים טסו מנתב"ג לריגה בחברת הלואו קוסט ההונגרית, שהיא מהגדולה בעולם. חלקם תכננו לעשות טיול שורשים ואחרים לטיול מאורגן בעיר הבירה הלטבית. המטוס היה אמור להמריא בשעה 11:15, הנוסעים עברו בידוק ביטחוני, התיישבנו במטוס אבל נתקעו במשך ארבע שעות בתוך קבינת המטוס.
"היינו תקועים במטוס בלי אוכל ובלי שתייה. הרגשנו חנוקים. ביקשנו לצאת מהמטוס לקנות אוכל ושתייה אבל צוות המטוס סירב בתוקף לאפשר לנו זאת היינו כלואים ורעבים", שחזר אחד הנוסעים.
בתחילה הצוות הסביר לנוסעים שמדובר בתקלה טכנית שהתגלתה במטוס, לאחר מכן ציינו שמדובר בחריגה משעות טיסה ושצוות הטיסה אינו כשיר לטוס לריגה. כך, זמן קצר אחרי שהמטוס המריא הודיע הצוות לנוסעים שהם עומדים לנחות בסופיה.
"אם היו אומרים לנו לפני ההמראה שננחת בסופיה הייתי מבטל את הטיסה. החזיקו בנו כמו בני ערובה. ממש ככה. תחושה שחטפו אותנו ואין לנו ברירה", זעם אחד הנוסעים. "החברה לא ביקשה את רשותנו לנחות בסופיה. החריגה בשעות הטיסה של הצוות לא בא להם בפתאומיות. הם ידעו על כך".
החברה לא התנערה מאחריות
בסופו של דבר, לאחר הנחיתה בסופיה המטוס המריא מחדש ורק כעבור 13 שעות מהמועד המקורי נחת בריגה. נוסעים רבים הפסידו לינה בבתי מלון ונגרמה להם עוגמת נפש וסבל רב.
36 נוסעים שהיו על הטיסה החליטו להגיש תביעה נגד החברה באמצעות עו"ד רון סולן לבית המשפט השלום בחיפה ודרשו לקבל פיצוי על הנזקים שנגרמו להם.
החברה הגישה כתב הגנה בו הודתה שאכן היה איחור לא קטן בהגעת הנוסעים לריגה עקב תקלה טכנית במטוס ומשך זמן תיקונה לא אפשר את המשך העסקתו של צוות הטיסה שחרג משעות העבודה. החברה לא הכחישה את העובדה שלנוסעים מגיע פיצוי, אך טענה שהם בסכומים אחרים מאלה שהם תבעו. החברה הסכימה לשלם לנוסעים סכום של 2,050 שקל.
השבוע, במהלך הדיון בבית המשפט הצדדים הגיעו להסדר פשרה שהחברה תפצה כל נוסע בסכום גבוה של 5,500 שקל כל אחד. בסך הכול 198 אלף שקל פיצוי.