נתב"ג יחל לפעול מהיום במתכונת חדשה, עם פתיחתו של מסלול חדש נוסף (מסלול 21) והשלמת שדרוג מערך המסלולים, בעלות של כמיליארד שקל.
פתיחת המסלול תצמצם ב-40% את מספר המטוסים העובדים בשמי תל אביב בדרך לנחיתה. הנחיתה הראשונה עליו תהיה של אל על בטיסת בכורה מרודוס.
פתיחת המסלול התאפשרה לאחר שבית המשפט לעניינים מינהליים דחה השבוע את בקשת קיבוץ בארות יצחק ומושב מזור להוציא צו ביניים שימנע את פתיחתו. כמו כן נדחתה בקשה לדיון מוקדם לעתירות בנושא זה, והן יתבררו בתאריך המקורי שנקבע ל–15 ביוני. בית המשפט אימץ למעשה את עמדת רשות שדות התעופה (רש"ת) שלפיה עיכוב בהפעלת מסלול 21 יביא לביטול טיסות שתוכננו.
היישובים טענו כי אישור השינויים שיזמו רש"ת ורת"א יביא לשינוי דרמטי באופי הסביבה, עד כדי הפיכתה לבלתי־ראויה למגורים. לטענתם, הבקשה לשימוש חורג היא חלק ממהלך רחב שיזמו הרשויות מבלי לנקוט בהליכים הקבועים בחוק התכנון והבנייה.
>> עוד בערוץ החופש:
בטן גב לכולם: מלונות הכל כלול מעולים בחו"ל
עזבו אתכם מברצלונה: צאו לחופשה מטורפת בפירינאים
הסודות מאחורי הסדינים של וולדורף אסטוריה
עיקר השינוי הוא הפיכת מסלול 21 בנתב"ג למסלול הנחיתה העיקרי של נתב"ג מצפון לדרום, בכל ימי החול, בין השעות 5:50–22:00, וזאת בניגוד לתבנית התפעול המועדפת הקבועה בתוכנית המתאר הארצית.
התוכנית הארצית אושרה לאחר משא ומתן בן כ–20 שנה בין היישובים הסובבים את נתב"ג לבין רש"ת והיא משקפת את ההסכמות שהושגו בין הרשות לבין בארות יצחק ומזור, לפיהן נחיתה על מסלול 21 תותר רק בשעות עומס מרבי - הכוונה היתה לשעה אחת עד חמש שעות בימי החול, בשעות אחר הצהריים.
>> אחרי השקעה של 15 מיליון שקל- פתאל פותחת מלון חדש באשקלון
>> מחקר: למצב הבטחוני השפעה ניכרת על התיירות לישראל