לפני כשבועיים, החל שלב ההרצה של השירות הטכנולוגי החדש לניהול והפעלת מערך המוניות בנתב"ג, במסגרת המכרז שזכתה בו חברת Gett. בתוך כך, אפליקציה וקיוסקים מתקדמים הוצבו בנמל התעופה בן-גוריון שדרכם ניתן לקבל קוד ולהזמין מונית בקומה 2 שמחויבת להפעיל מונה. בכך מקווים בנתב"ג שישימו סוף לשנים בהם המוניות בשדה היו כר פורה לעוקצים וגביית מחירים מופקעים, בעיקר לתיירים מחו"ל.
היום (26.2) , החל מהשעה 12 בצהריים, שלב הפיילוט מסתיים והשירות הופך להיות רישמי.
איך מזמינים מונית בנתב"ג?
בהתאם להוראות המכרז של רשות שדות התעופה, תהליך קבלת מונית מתור המוניות המורשות (שער 03 או שער 23) משתנה והחל וכדי לנסוע במונית יש להצטייד בקוד נסיעה. את קוד הנסיעה ניתן לקבל בקלות דרך אפליקציית Gett ועמדות שירות העצמי המפוזרות בטרמינל.
- יוצרים הזמנה דרך האפליקציה או עמדות השירות העצמי.
- מקבלים קוד נסיעה.
- מתקדמים לתור המוניות המורשות בקומת הקרקע - יציאה 03, ומציגים לנהג את הקוד טרם תחילת הנסיעה. בשלב זה, אמורים להיות פקחים שמוודאים שכל נוסע עולה למונית ששויכה לו מראש.
- בנוסף, דרך האפליקצייה ניתן להזמין נסיעות עתידיות מקומה 2 - יציאה 23, שרישומן נעשה מעל לשעתיים מזמן האיסוף.
לא הכל ורוד
על פניו המהלך של משרד התחבורה ורשות שדות התעופה הוא מבורך ונועד, כאמור, לעשות סוף למחירים הלא מפוקחים ולחוסר הסדר בהזמנת מונית. בפועל, השיטה עדיין רחוקה מלעבוד חלק, בעיקר בגלל שנהגי המוניות עדיין לא מרוצים מהתנאים שניתנים להם בהסכם החדש.
כך למשל, לא הרבה נהגי מוניות ממהרים להסיע את הנוחתים בנתב"ג, מה שיוצר עומסים ותורים ארוכים בהמתנה למונית. בנוסף, למרות ההוראה המחייבת הפעלת מונה, לא מעט נהגים עדיין דורשים מחיר גבוה מראש בטענה שלא משתלם להם להפעיל מונה בשדה.
"הפעלת השירות הטכנולוגי לניהול והפעלת מערך המוניות בנתב"ג היא משימה בחשיבות עליונה עבור Gett", אומר מארק און, מנכ"ל Gett ישראל. "צוות החברה עובד מסביב לשעון בתכנון וייצור חוויית שירות חדשה לעוברים בנמל התעופה הלאומי, תוך שימוש בטכנולוגיות החדשניות ביותר. השירות שהחל לפעול במתכונת הרצה, צפוי להתייצב תוך כדי תנועה וישנה את חווית השירות של הנוסעים הבאים ויוצאים מישראל".