לפני כעשרה חודשים רכש ד', תושב צפון הארץ שמוגדר כנכה בדרגה של 100 אחוזים, כרטיס הלוך וחזור בחברת התעופה סוויס אייר השוויצרית. הטיסה המריאה מנתב"ג לציריך, שם היתה עצירת ביניים, ומשם הוא המשיך לניו יורק. בסך הכל טיסה שלו לקחה 14 שעות.
>>לעוד עדכונים היכנסו לעמוד הפייסבוק של mako חופש
בעת העלייה למטוס, ד' מסר את הציוד הסיעודי שלו, שכולל כיסא גלגלים ממונע ומזוודה עם כיסא מיוחד איתו הוא משתמש לשירותים. כאשר ד' נחת בניו יורק הוא גילה שהמזוודה עם כיסא השירותים ומטען נוסף של כיסא הגלגלים הרגיל שלו לא הגיעו עם הטיסה.
"הסברתי לנציגי החברה את משמעות העניין אבל לא היה להם ציוד חליפי לתת לי אלא רק כיסא גלגלים ידני", קבל ד', "זה כיסא שאני לא יכול לתמרן איתו. אני משתמש בכיסא גלגלים עם ג'ויסטיק". רק יום וחצי אחרי שנחת בניו יורק נמצאו כיסא הגלגלים הממונע והמזוודה עם כיסא השירותים ונמסרו לו.
לצערו של ד' המחדל של חברת התעופה לא נגמר כאן. בדרך חזרה מניו יורק לישראל הוא ציפה לקבל כיסא גלגלים ממונע אבל שוב קיבל אחד ידני, ואם זה לא היה מספיק, כשנחת בארץ הוא גילה שהבקר בכיסא הממונע שלו שבור.
ד' החליט להגיש תביעה נגד החברה בבית המשפט לתביעות קטנות בעכו בדרישה לפצות אותו על עוגמת הנפש והנזק שנגרם לכיסא הממונע שלו.
בכתב ההגנה, החברה טענה שהיא פטורה מאחריות לנזק שכן נקטה בכל האמצעים העומדים לרשותה למניעתו ושהיא פעלה כנדרש כאשר סיפקה לתובע כיסא גלגלים ידני.
הרשמת שדנה בתיק מתחה ביקורת קשה ונוקבת על התנהלות החברה וציינה בפסק הדין כי עדותו של ד' הייתה אמינה, עקבית ומגובה במסמכים. לדבריה, החברה לא הוכיחה כי נקטה בכל האמצעים לשמור על ציודו של ד', דבר שפגע ברווחתו וגרם לו לעוגמת נפש רבה, שכן כיסא הגלגלים הממונע הוא ציוד סיעודי בסיסי המשמש אותו לצרכיו ביום יום.
הרשמת הוסיפה שהחברה יכולה הייתה לנקוט במספר צעדים כדי להקל על ד', אבל לא רק שלא עשתה זאת, היא הפקירה אותו לגורלו וטרטרה אותו. היא ציינה שהמסר שהחברה מעבירה לנוסעים מוגבלים כמו ד' הוא שעדיף לא לטוס עמה שכן היא לא תדאג להם לציוד חלופי ראוי.
הרשמת פסקה שחברת סוויס אייר תשלם ל-ד' פיצוי של 21 אלף שקלים.