ארבעה בני המשפחה מהשרון שרכשו חבילת נופש באיי סיישל לשבוע ימים, מצאו את עצמם בסיטואציה הכי מרגיזה שיש בסוף החופשה שלהם. כאשר הגיעו לשדה התעופה בהמתנה למטוס שיחזירם ארצה, הם עשו צ'ק אין ועברו בידוק ביטחוני אבל גילו שהטיסה לא תמריא בשעה המתוכננת.
מחפשים לאן לטוס? הכנסו למדריך היעדים של mako
בתחילה נאמר להם שהטיסה, שהייתה צריכה להמריא בשש בערב, נדחתה לעשר בלילה ולאחר מכן הטיסה נדחתה שוב בעוד כשלוש שעות. בני המשפחה המתינו בשדה התעופה מבלי שנציג של החברה טיפל בהם ובשאר הנוסעים. לטענתם, לא דאגו להם לאוכל ומשקאות ולא הסבירו להם את הסיבה לעיכוב הממושך.
"אף אחד מנציגי החברה לא דאג לנו לאוכל ומשקאות כפי שמתחייב על פי חוק שירותי התעופה", קבלו בני המשפחה. גם כאשר הגיעו ארצה החברה סירבה לפצות אותם. בני המשפחה הגישו כתב תביעה נגד חברת ארקיע לבית המשפט לתביעות קטנות בכפר סבא.
החברה מצידה הגישה כתב הגנה בו חשפה שהמטוס שהיה אמור להטיס את התובעים ושאר הנוסעים קורקע בגלל סתימה מורכבת בשירותים. לטענת החברה, התקלה השביתה את כל תאי השירותים במטוס. עוד נטען שהנוסעים שהיו במטוס החדירו חפצים לתוך האסלה, דבר שאילץ את עובדי החברה לפרק את מערכת הניקוז, דבר שהצריך עבודה של שעות רבות.
"נוסעים השליכו חפצים לתוך אחת האסלות בניגוד להוראות", טענה החברה, "טרם הטיסה של המטוס לישראל הוא נבדק והיה תקין". בסופו של דבר החברה השתמשה במטוס חלופי ששכרה מחברת תעופה איטלקית כדי לטוס לאיי סיישל ולאסוף את הנוסעים.
השופט עמית חיים לחוביצקי קבע בפסק הדין, כי אכן מדובר בתקלה שאין לחברה שליטה עליה ושהטיסה בוטלה מסיבות מיוחדות אבל על החברה לפצות את התובעים על כך שהמתינו שעות ארוכות בשדה התעופה בלי אוכל ושתייה. השופט קבע שהחברה תשלם לבני המשפחה פיצוי של 4,500 שקל.