חברת ארקיע בשיתוף פעולה עם חברת AIRTECH של מטה ההייטק הישראלי, המריאה אתמול לראשונה לניו יורק. כזכור, החברה הודיעה לפני כחודש בלבד על השקת הקו, שיפעל כרגע בחודשים פברואר-מאי ויכללו שלוש טיסות שבועיות בימים ראשון, שני ורביעי. אתמול, כאמור, המריאה טיסת הבכורה בטקס גדול ורב משתתפים בנתב"ג.
> שלב אחר שלב: איך ממלאים טופס ESTA לארה"ב?
עוז ברלוביץ' מנכ"ל ארקיע, אמר הלילה: "היום הוא רגע מכונן בהיסטוריה של ארקיע. השקת הקו הישיר לניו יורק אינה רק הרחבת פעילות עסקית – היא עדות לצמיחה, לאומץ ולחזון שלנו. ניו יורק היא מרכז גלובלי, יעד אסטרטגי בעל חשיבות עצומה, קו התעופה החשוב ביותר עבור מדינת ישראל והנוכחות של ארקיע בשוק זה מסמלת עידן חדש עבורנו. בשנה וחצי האחרונות, ההתמודדות עם מציאות מאתגרת הפכה את חשיבות התעופה הישראלית לברורה מתמיד. בתקופה שבה רב חברות התעופה זרות צמצמו פעילות או בחרו שלא לטוס בכלל, ארקיע וחברות התעופה הישראליות הנוספות הוכיחו שוב עד כמה הן נכס למדינת ישראל".
זה מה שמקבלים בטיסה של ארקיע לניו יורק
הטיסות שאורכות כ-11 שעות, יופעלו במטוס חכור של חברת Iberojet הספרדית-פורטוגזית, מדגם איירבוס 330-900 NEO. המטוס שיכלול גם צוות ישראלי של ארקיע, יופעל בקונפיגורציה של מחלקת תיירים עם 388 מושבים שמסודרים ב-2-4-2. על פי החברה, מחירי הטיסות יחלו מ-1,199 דולרים הלוך חזור וכוללים כבודה אחת במשקל של עד 23 ק"ג.
העלייה למטוס בטיסת הבכורה אתמול נעשתה באופן מופתי, ובדלת המטוס קיבלו את פני הטסים אנשי צוות ישראלים ופורטוגליים. הטיסה המריאה בדיוק בזמן.
מקומות הישיבה במטוס החדש, על אף שמוגדרים באקונומי, מרווחים וכוללים מסמכים אישיים ומערכת מולטימדיה מלאה בסדרות וסרטים, אך ללא תרגום לשפה העברית.
מבחינת אוכל בטיסה תקבלו ארוחה חמה אחת (אנחנו קיבלנו ארוחה של בשר ושעועית) ועוד כריך לארוחת הבוקר. בתפריט תוכלו למצוא גם משקאות אלכוהוליים, חטיפים ושוקולדים בתוספת תשלום.
כזכור, לפני כחודש, כשהוכרזה השקת הקו, רק אל על טסה לצפון אמריקה. בזמן שחלף שתי חברות אמריקאיות - דלתא ויונייטד, כבר הודיעו על חזרתן לארץ בקרוב, ולמעשה פתחו את השוק מחדש. יהיה מעניין לראות האם ארקיע תצליח גם להשתלב בו ולהתחרות הן במחירים והן בביקוש.