אחרי שנגמרו החגים, התורים הארוכים בנתב"ג התקצרו משמעותית וכמות המזוודות האבודות ירדה, ברשות שדות התעופה ממשיכים להתמודד עם בעייה שעדיין אין לה פתרון - המוניות בשדה התעופה.
כבר תקופה ארוכה שנהגי המוניות שפועלים בשדה לא מצייתים למחיר המפוקח, והדבר גורם לכך שרבים מהם מנסים לבקש הרבה יותר מהמותר או שהם פשוט לא מגיעים לשדה וישנם תורים ארוכים של המתנה למונית שתגיע. כך, מי שנחת בארץ ביחד עם כמה טיסות במקביל, יכול למצוא עצמו ממתין למונית זמן רב מאוד, או מנגד לשלם מחיר גבוה על נסיעה הביתה, היות והנהגים מסרבים להפעיל מונה ודורשים מחיר מופקע.
>> תיירת שילמה 2,400 שקל על נסיעה במונית
עוד בחודש מאי התייחסה לכך שרת התחבורה ואמרה: "המצב הזה של בלגן מוחלט במוניות בנתב״ג עומד להסתיים מאוד בקרוב. הנחיתי את רשות שדות התעופה והם עובדים עכשיו על מכרז חדש שיכלול גם אמצעים טכנולוגיים לסדר את התור של המוניות ושדברים יעבדו כמו שצריך". מאז כאמור, לא השתנה הרבה.
בתוך כך, יו״ר רשות שדות התעופה, האלוף במיל יצחק ג’רי גרשון, הורה להסיר את כל החסמים במטרה לצאת באופן מיידי למכרז המוניות ולהסדיר את הענף שהיה פרוץ לחלוטין בשנים האחרונות. גרשון הוסיף ואמר: "תפקידנו לפעול בכל דרך אפשרית להעניק לבאים בשערי נמל התעופה בן גוריון, ובכל שדות התעופה והמעברים, את חווית השירות הטובה ביותר".
כחלק משיפור השרות והטיפול בנהגי המוניות שפועלים בניגוד לחוק, רשות שדות התעופה הודיעה כי תפרסם מכרז לשירותי מוניות (מיוחדות) מנתב״ג. המכרז יפורסם בתקופה הקרובה על ידי רש״ת. המכרז ישים דגש על מדדי שירות, שנועדו להבטיח זמינות, נגישות, שירותיות וניהול מערך המוניות. בנוסף במסגרת שיפור השרות והרחבת התשתיות בנמל התעופה יורחבו גם שרותי התחבורה הציבורית וזמינותם מנתב"ג. האכיפה כנגד נהגי המוניות שפועלים בניגוד לחוק תתוגבר בתאום עם המשטרה בכדי לשפר את הסדר.