לפני כעשרה חודשים הזמין זוג מצפון הארץ נופש באי קוס שביוון באמצעות סוכנות נסיעות. הנופש כלל טיסות ואירוח על בסיס חצי פנסיון במלון יוקרתי למשך חמישה ימים. השניים שילמו עבור החבילה סכום של 1,391 דולר, כ-5,000 שקל.
>>לעוד עדכונים היכנסו לעמוד הפייסבוק של mako חופש
לטענת הזוג, כשהגיעו לשדה התעופה ביום הטיסה, הם גילו שהם רשומים לטיסה לונופש בכרתים במקום לאי קוס, בגלל שסוכנת הנסיעות שטיפלה בכרטיסי הטיסה של בני הזוג כירטסה עבורם את היעד הלא נכון.
"היינו בטוחים שהטיסה היא לקוס", הסבירו בני הזוג. "סמכנו על סוכנת הנסיעות בעיניים עצומות". לטענתם, עקב הטעות הם לא זכו לבלות עם זוג חברים נוסף איתם היו אמורים לנסוע ונגרמה להם עוגמת נפש רבה.
בלית ברירה, הזוג טס לחופשה שהוזמנה להם בכרתים וכשחזרו לארץ הגישו תביעה נגד סוכנות הנסיעות לבית המשפט לתביעות קטנות בחדרה ודרשו לקבל פיצוי בגין הטעות.
סוכנות הנסיעות הגישה כתב הגנה לבית המשפט במסגרתו הודתה בטעות שנעשתה, אך מנגד האשימה את התובעים שקיבלו את כרטיסי הטיסה כחודש וחצי לפני המועד, כך שהיו יכולים לבדוק שמדובר בטעות ולקבל כרטיסי טיסה ליעד הנכון.
עוד נטען בכתב ההגנה שבני הזוג זכו לקבל חופשה במלון חמישה כוכבים בכרתים עם פנסיון מלא וברמה גבוהה יותר ממה שהזמינו לאי קוס.
השופטת רקפת סגל-מוהר שדנה בתביעה, קבעה שחברת הנסיעות תחזיר לבני הזוג את הכסף ששילמו עבור הנופש באי קוס, כ-5,000 שקל, והיא תפצה אותם בסכום נוסף של 2,500 שקל.
השופטת ציינה בפסק הדין, שתרומתם של התובעים לרשלנות של סוכנות הנסיעות הייתה שולית ביותר, כיוון שהם סמכו בעיניים עצומות על הסוכנת ושילמו סכום גבוה יותר עבור כך. לדברי השופטת, על סוכנות הנסיעות היה לוודא מול בני הזוג שכל פרטי הטיסה נכונים וברורים על מנת למנוע את הטעות.