גם לאחר שהעומס של העוברים בנתב"ג מפסח ירד בצורה משמעותית, בימים האחרונים עדיין נרשמים מצד אחד תורים ארוכים שלוקחים שעות רבות למי שיוצא מהארץ, ומצד שני המתנה למזוודות במשך כשעתיים למי שחוזר מחו"ל.
"חשבנו שהחגים מאחורינו ולא ניתקל במראות של תורים ארוכים בנתב"ג אבל התבדינו", טוען עובד בנתב"ג. "יש ימים שהמצב הגרוע ממשיך, יש פה מחסור מטורף של עובדים. נוסעים שנחתו מחכים לפעמים שעתיים ושלוש כדי לקבל מזוודות. זה מצב מייאש".
הסיבה לכך שהתורים הארוכים עדיין ממשיכים, הם שעדיין חסר כוח אדם רב, אותו לא הצליחו להשלים מהחגים, היות והליך הקבלה וההכשרה אורך מספר חודשים. בנוסף, היות ובפסח ציפו לעומס, העובדים נרתמו ועשו משמרות ארוכות יותר ומספר תפקידים. כעת, כשהמספרים ירדו בזמן העומס מ-70 אלף לכ-50 אלף, רמת הכוננות של העובדים גם ירדה, אך זה הוביל לכך שהעומסים עדיין כאן.
לדברי גורמים בנתב"ג המצב בקיץ עלול להיות גרוע יותר אם לא יגויסו עובדים רבים. "יש מחסור של כ-500 עובדים לפחות וזה משפיע על עמדות הצ'ק אין וקבלת המזוודות. אנחנו עורכים מבצעי גיוס עם כל מיני הטבות, יש עובדים שנמצאים בהכשרות ולוקח זמן להכניס אותם לעבודה סדירה, אבל חוץ מזה אנשים לא מגלים התלהבות רבה. רובם לא מוכנים לעבוד. אני מתפלל שלא נראה את המראות הללו בקיץ. אם זה יקרה אנחנו נהיה בבעיה גדולה מאוד".
עובד אחר בנתב"ג סיפר: "הסבלים פה קורסים מעומס עבודה. אנשים פה עובדים מסביב לשעון. אתם מרחמים רק על הנוסעים ומה עם העובדים"?
חשוב לקחת בחשבון ששעות העומס הן לא לאורך כל היום, ולרוב מדובר בשעות הבוקר, אז חברות התעופה הגדולות, המחזיקות בסלוטים הטובים, ממריאות בבת אחת, למשל לארה"ב. בשעות אחה"צ והלילה ובימי שבת המצב טוב בהרבה.
כמו כן, אם אתם טסים עם מזוודה קטנה בלבד ועשיתם צ'ק אין בבית, אתם יכולים לדלג על התורים הארוכים ולהמשיך לעבר הבידוק הביטחוני דרך מעבר W. מדובר בחיסכון של זמן רב.