מה הסיבה לעיכובים של שעות בהמראת טיסות אל על בשבוע האחרון? נוסעי טיסת אל על לברצלונה שהיו אמורים להמריא אתמול (ו') בשעה 9 בבוקר הגיעו לשדה התעופה וגילו שטיסתם לא תצא בזמן.
בסופו של דבר הטיסה יצאה באיחור של 5 שעות מהשעה המקורית, בעוד הנוסעים המתינו בנתב"ג יותר משלוש שעות בחשש בלי לדעת האם יספיקו להמריא טרם כניסת שבת או שיצטרכו לבלות את סוף השבוע בישראל.
זו לא היתה הפעם הראשונה בשבוע שבעבר שנוסעים נאלצו להמתין מספר שעות באופן בלתי צפוי, עד שטיסתם תצא. באותו בוקר שישי נדחתה גם טיסת ניו יורק במספר שעות, וביום שני נדחתה טיסת לילה של לוס אנג'לס לבוקר.
כמו כן נוסעי טיסת אל על ללונדון נאלצו להמתין השבוע עד אשר מצאה חברת אל על קצין ראשון שיטיס את המטוס וגם נוסעי טיסה ללרנקה נאלצו להמתין מספר שעות בנתב"ג במהלך השבוע שעבר עד שהטיסה המריאה.
איחורים בטיסות, בכל חברת תעופה, אינם דבר חריג, אבל עובדים בחברה טוענים כי הסיבה לאיחורים הספציפיים האלו היא תכנון לקוי של שיבוץ הטייסים לטיסות.
רבות מטיסות אל על לא מאוישות במלואן מראש במספר הטייסים הנדרש, ורק במהלך החודש השיבוץ הסופי מתגבש. טייסי אל על מקבלים בתחילת כל חודש לו"ז בו הם משובצים לעד 85 שעות טיסה, אך שעות אלו לא מייצגות את מספר השעות הסופי שהם יבצעו במהלך אותו חודש. כך קורה שמדי יום משובצים טייסי החברה לטיסות שטרם אוישו במלואן, לפעמים ברגע האחרון.
"בתקופה האחרונה מתחילים לחפש טייסים שיוכלו לבצע את הטיסות ברגע האחרון, ולפעמים אפילו אחרי השעה שהיו אמורים באופן שגרתי כבר לאסוף אותם לשדה התעופה וזו הסיבה שהטיסות מתעכבות", אומר טייס אל על.
למרות פניית TheMarker, חברת אל על סירבה להגיב לגופו של עניין לגבי הסיבות לעיכובים בטיסות בשבוע האחרון.
מנתוני אתר flightstats.com, המציג את שיעור האיחורים החודשי של חברות תעופה שונות בעולם בהגעה ליעד, עולה כי איחורים אינם תופעה יוצאת דופן בחברת אל על.
לפי נתוני מארס השנה אל על דורגה במקום שני לפני הסוף בשיעור האיחורים שלה- 44.68% מהטיסות בחודש שעבר יצאו באיחור של כ-44 דקות בממוצע. רק חברת התעופה פקיסטן איירליינס עקפה את אל על בשיעור האיחורים שלה (46.18%). בפברואר השנה אל על דורגה במקום האחרון מבין 43 חברות התעופה שנבדקו עם שיעור איחורים של 42.76% של 36 דקות בממוצע. בינואר המצב היה דומה עם איחורים ב-46.5% מהטיסות, דירוג במקום השלישי מהסוף מבין 44 חברות תעופה ואיחור ממוצע של 38 דקות.
מחברת אל על נמסר כי "הסטנדרט העולמי בודק את הדיוק המבצעי על פי מועד יציאת הטיסות. בחודש מארס נמדד באל על דיוק מבצעי של 79% ביציאה. מסלול הטיסה מתוכנן על מנת לשמור על בטיחות הנוסעים, בין היתר על מנת לעקוף אזורים של מערבולות אוויר, גורם אשר לעיתים מאריך את זמן הטיסה. בטיחות הטיסה היא נר לרגלינו. אל על תמשיך להטיס את נוסעיה בבטחה ליעדם".