זה קרה לפני כארבעה חודשים: 13 נוסעים, ביניהם גם בני זוג עם ילדים וארבעה צעירים לפני גיוס מאשדוד ומודיעין, רכשו כרטיסי עם חברת אירופלוט מתל אביב למוסקבה ומשם בטיסת המשך לפוקט, תאילנד, ובחזרה לישראל.
>>לעוד עדכונים היכנסו לעמוד הפייסבוק של mako חופש
לאחר שנחתו בשדה התעופה שרמטיבו במוסקבה, לעצירת הביניים, הם נדרשו לעבור מטרמינל D לטרמינל F. על פי המידע באינטרנט זמן ההגעה מטרמינל הנחיתה במוסקבה לטרמינל ההמראה לפוקט לוקח כשעה. לטענת הנוסעים דיילת מטעם חברת התעופה ליוותה אותה לשער העלייה לפוקט על מנת שיגיעו בזמן, אך כאשר הגיעו לשער העלייה למטוס הם הבינו שהמטוס לא חיכה להם.
"הגענו לשער העלייה למטוס כשמונה דקות לפני הזמן שנקבע. לאורך כל הזמן דיילת ליוותה והובילה אותנו למקום, ואז הדיילים של אירופלוט אמרו שפספסנו את הטיסה ואם נרצה לטוס בטיסה חלופית מאוחר יותר בלילה עלינו לשלם קנס ולעלות לטיסה הבאה", שחזרו הנוסעים. "כאשר הגענו למרכז השירות של החברה גילינו שאין בכלל טיסה נוספת למוסקבה באותו הלילה".
לדבריהם, נציגי החברה אמרו להם שעליהם לרכוש כרטיסי טיסה על חשבונם (כל אחד מהנוסעים נדרש לשלם 634 דולר) ובנוסף, לרכוש על חשבונם כרטיסי טיסה חדשים לחזרה לארץ לאותן הטיסות. "שילמנו על כרטיסי טיסה הלוך וחזור למה אנחנו צריכים לשלם שוב?", קבלו הנוסעים. "הרגשנו מרומים.
לנוסעים התברר בהמשך שהטיסה החלופית לפוקט היא רק כעבור 24 שעות. במהלך כל אותן שעות החברה לא דאגה לנוסעים ללינה, אוכל או לשתייה קלה.
תשעה בני המשפחות וילדיהם אכן רכשו כרטיסים חדשים וארבעת הצעירים, שלא יכלו לממן כרטיסי טיסה חדשים, נאלצו לחזור לארץ. "הרגשנו אבודים בשדה התעופה. חסכנו שקל לשקל עבור הטיול הזה לתאילנד לפני הגיוס והחלום התנפץ לנו לרסיסים. נאלצנו למחרת לחזור לארץ בטיסה".
13 הנוסעים הגישו תביעה נגד החברה לבית המשפט השלום בחיפה, בעזרת עו"ד רון סולן, בסכום של כרבע מיליון שקל.
מחברת התעופה לא נמסרה תגובה.