קאזם חליליה בן ה-19 מהכפר אכסאל שבצפון הארץ, הגיע באפריל האחרון לשדה התעופה בפריז, לאחר חופשה בת ארבעה ימים בעיר האורות. כמו לא מעט ערבים ישראלים הוא נתקל בבידוק הביטחוני המאוד קפדני של חברת אל-על, אלא שהוא, שלא כמו השאר שמבליגים, החליט לתבוע את החברה המבצעת בדיקות קפדניות יותר אצל אזרחים ערבים.
בפוסט שפרסם בפייסבוק וזכה לעשרות שיתופים ותגובות הוא כתב: "באפריל האחרון הגעתי לשדה התעופה ארבע שעות לפני הטיסה ואיש הביטחון ביקש ממני להמתין כשעה עד לתחילת קבלת הנוסעים. כשהגיע תורי ניגשה אלי עובדת ביטחון מחברת 'אל-על' ולקחה ממני את הדרכון בחיוך. אמרתי לה: 'תודה שאת מחייכת כך', והיא ענתה לי 'גם אתה חייכן, ועכשיו אל תתן להם לשבור אותך!". לא ממש הבנתי למה היא מתכוונת". המשך הסיפור נותן הצצה למה שאותה עובדת ביטחון התכוונה אליו.
"לקחו אותי שני אנשי ביטחון מחברת 'אל על'", הוא מספר לנו היום, "והתחילו לשאול אותי שאלות בצד. לאורך כל התשאול הם התייחסו אלי בזלזול כשאני עומד על הרגליים יותר מרבע שעה, גם כשביקשתי מהם לשבת, הם לא נתנו לי".
לדבריו, בשלב הזה החלו עובדי הביטחון לשאול אותו שורה של שאלות, שלתחושתו לא היו במקום: "האם ביקר במדינות ערביות? איפה הוא עובד ובאיזו קומה? מהיכן יש לו כסף לנסוע לבקר בפריז? היכן ישן במהלך הביקור, מה עשה שם ארבעה ימים ועם מי נפגש?" חליליה ענה על השאלות, "ובינתיים אני גונב מבטים על האחרים וכולם מסיימים בשניות ורק אני לא!", הוא כותב בפוסט.
"אני מתנצלת, אבל אין מה לעשות"
גם לאחר סיום התשאול, הבחין חליליה לדבריו, שמאבטח ממשיך ללכת אחריו ולבחון את צעדיו עד אשר תגיע שעת ההמראה. "רציתי לעשות סיבוב בטרמינל ופתאום הרגשתי שמאבטח עם נשק עוקב אחרי", הוא מספר ומדגיש שהאירוע גרם לו לבושה וזעם רב. "הם ביקשו ממני להגיע לשער העלייה למטוס, בשעה 21:30 ולא כמו שרשום על הכרטיס 21:50", הוא ממשיך לספר בפוסט, "הגעתי לשם וראיתי שמחכים לי ארבעה אנשי ביטחון שלקחו אותי לחדר למטה כדי לבדוק את התיק שעולה איתי למטוס. בסך הכל בדיקת התיק, בו היו אוכל ושקית עם מתנות למשפחה, ארכה יותר מחצי שעה. בחדר היו שני אנשי ביטחון נוספים שלא רצו להציג את עצמם בטענה 'שהם לא חייבים להגיד לי את השמות שלהם'".
רגע לפני העלייה למטוס, כך הוא מספר, פגש שוב את אותה עובדת ביטחון מתחילת הסיפור שאמרה "אני מתנצלת אין מה לעשות".
לדברי חליליה, בסיום תהליך הבידוק נוסעים אחרים ששהו בטרמינל אפילו שאלו אותו לפשר הבידוק המעמיק, דבר שגרם לו לדבריו למבוכה רבה ונזק נפשי. בעקבות החוויה שעבר בשדה התעופה הוא טוען שנאלץ לקבל טיפול פסיכולוגי. בעקבות הדברים, הוא החליט לתבוע את חברת אל על בגין עוגמת הנפש שעבר.
עורכת דינו, ג'וליה עודה חליליה טוענת, כי מרשה חווה חוויה נוראית מצד עובדי הביטחון. "אנחנו תובעים את חברת 'אל על' ודורשים פיצוי כספי בגין הזלזול, העלבון וההרגשה הנוראית שעברה על הלקוח שלי". בנוסף מדגישה חלילייה כי חברת 'אל על' טרם הגישה כתב הגנה ואף ביקשה להעביר את מקום הדיון לבית המשפט לתביעות קטנות בתל אביב במקום נצרת.
מ"אל על" נמסר בתגובה: "אל על פועלת על פי הנחיות גורמי הביטחון ותמשיך לנהוג בהגינות ובענייניות".