חודשיים וחצי אחרי שהחלה לטוס, וכשבועיים אחרי שהשעתה את פעילותה, חברת התעופה תל אביב אייר - TLV Air, הפסיקה באופן סופי את פעילותה.
כזכור, טיסת הבכורה של החברה נחתה בארץ בתחילת חודש מרץ. החברה, שהפעילה קו אחד בין המבורג לתל אביב, על ידי מטוס חכור. על פי הציפיות, החברה היתה אמורה להתרחב בהמשך לעוד יעדים, אך לפני כשבועיים, היא הודיעה על הפסקת פעילות זמנית, בעקבות כניסה להליך של חדלות פרעון, תוך אמירה שתחזור לטוס ב-21.5.
"הגשנו בקשה לפתוח בהליך של חדלות פירעון לחברה שלנו בתאריך ה-12.5", נכתב אז באתר החברה. "בינתיים, אנו משהים את הטיסות שלנו עד ה-21.5. בשיתוף פעולה עם משקיעים פוטנציאליים, אנחנו עובדים במלוא המרץ להחזיר לפעולה את הפעלת הטיסות. אנו נודיע לכם בהקדם על התפתחויות נוספות. שלכם, תל אביב אייר".
כעת, כאמור, היא נסגרה באופן סופי. באתר החברה הם פירסמו את ההודעה הבאה: "נוסעים נכבדים, למרבה הצער עלינו להודיע כי עקב חדלות פירעון, תל אביב אייר סגרה את עסקיה. אנו מצטערים מאוד שלא נוכל לבצע טיסות נוספות. כל ההזמנות בוטלו. אנחנו לא יכולים להציע חלופות לביטול הטיסה. איננו יכולים לענות על פניות של לקוחות".
באשר לקבלת זיכוי על טיסות שלא יצאו לפועל נכתב: "הגשנו בקשה לחדלות פירעון לבית המשפט המקומי בהמבורג. עם פתיחת ההליך ימונה מנהל חדלות פרעון. ניתן לרשום את התביעה נגד החברה דרך הדואר ומנהל חדלות הפירעון ישלח טפסי הרשמה עד סוף יולי. יש להמתין לקבלת הטפסים הללו. אם תגישו את התביעה כעת (לפני שמונה מנהל), היא לא תטופל. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה לכם".
חברת התעופה הקטנה בעולם
החברה נוסדה בסוף שנת 2020 בהמבורג והיתה בבעלות שני אנשי עסקים גרמנים: פול סקודלרו, מנהל בכיר לשעבר בחברת התעופה גרמניה איירליינס ושלמה אלמגור, ישראלי שחי בגרמניה כבר כשלושים שנה.
"אנחנו שמחים בשעה טובה לצאת סוף סוף לדרך, 'תל אביב אייר' כשמה כן היא – חברה הטסה רק לתל אביב ואשר קמה על מנת להגדיל את התנועה בין ישראל לערים ברחבי גרמניה בדגש על המבורג ואזור צפון גרמניה אשר מעוניין מאד בקהל הישראלי", אמר בזמנו שלמה אלמגור. "בחרנו להתמקד רק בישראל לאור הכרות קרובה עם הפוטנציאל הרב והדו כיווני של שני השווקים החזקים".
החברה הפעילה כאמור טיסות מהמבורג גרמניה לישראל (וחזור) בלבד, בתדירות של פעמיים בשבוע (ראשון וחמישי), במטוס בואינג חכור מסוג 737-800 עם כ-189 מושבים בשתי מחלקות שירות עיקריות: אקונומי ואקונומי פרימיום.
על פי פרסומים בגרמניה, החברה תוארה בדיווחים בעיתונות כ"חברת התעופה הקטנה ביותר בעולם".