זה קרה כבר פעמיים בשבועיים האחרונים: נוסעים שהמריאו לברלין באיחור מנתב"ג, גילו רק באמצע הטיסה שבגלל העיכוב לא יוכלו לנחות בנמל התעופה ברנדנבורג (Brandenburg) בעיר היעד בגלל שהוא נסגר לנחיתות בחצות והם ייאלצו לנחות באמצע הלילה בהאנובר, המרוחקת כשלוש שעות נסיעה (כ-300 קילומטר). בשני המקרים הנוסעים טענו שחברת התעופה הבטיחה להם שיחכו להם אוטובוסים, מה שלא קרה.
כך קרה גם בלילה שבין שבת לראשון, כשההמראה של טיסת איזי ג'ט EJU5834 מנתב"ג לברלין התעכבה בכשעתיים והנוסעים גילו באוויר שהם עומדים לנחות בהאנובר. מורן מגל, ישראלית שגרה בברלין והגיעה לביקור בארץ עם בתה בת ה-9 חודשים, היתה על הטיסה ומתארת השתלשלות אירועים נוראית לטענתה.
"הגעתי לנתב"ג הרבה לפני הזמן. הייתה לי רק עגלה ותיק ללא מזוודה. בגלל שהיה חסר דייל קרקע הטיסה התעכבה ב-40 דקות. לאחר שעלינו כבר למטוס וחגרנו חגורות לקראת ההמראה, צוות הטיסה אמר שיש עיכוב נוסע והמתנו עוד 55 דקות בתוך המטוס", שחזרה מורן. "כבר אז היחס היה מזלזל מאוד. לא התנצלו על העיכובים, בכל זאת אני עם תינוקת וכל עיכוב זה בעייתי מאחר ונמל התעופה ברנדנבורג בברלין נסגר בחצות".
באותו הזמן בן הזוג של מורן המתין לה בנמל התעופה בברלין כדי לאסוף אותה ואת אריאל התינוקת. "על המסכים בנמל התעופה לא היה כתוב שיש עיכובים בנחיתה. איזי ג'ט לא טרחה בכלל לעדכן את לוח הנחיתות. מבחינת החברה הטיסה מישראל יצאה בזמן. בן הזוג שלי חיכה לי ולא ידעה שיש עיכובים.
הטיסה התעכבה בהמראה - אז נוחתים בנמל תעופה אחר
ואז הגיעה הבשורה ממנה כולם חששו: בעיצומה של הטיסה הדיילת כרזה שהמטוס לא ינחת בברלין בגלל שנמל התעופה נסגר, אלא בנמל התעופה של העיר הצפונית האנובר, מרחק של כשלוש שעות נסיעה מברלין. לנוסעים המופתעים נאמר שאוטובוס יחכה להם ויסיע אותם לברלין.
מורן ממשיכה: "היו לי רק שתי מנות של אוכל לאריאל כי לא חשבתי לרגע שיהיה כזה עיכוב. היו הרבה משפחות עם תינוקות וילדים קטנים שהיו מופתעים מההחלטה לנחות בנמל אחר. במקום לדאוג לנוסעים לבתי מלון החברה החליטה להתנהג כלפיהם בזלזול ולהסיע אותם באוטובוסים לנמל התעופה בברלין באמצע הלילה, אחרי שהמראנו גם ככה בכשעתיים איחור".
בנוסף, לדבריה, עובד של החברה דיברה אליה בצורה משפילה כאשר האשים אותה שלא הביא מספיק אוכל לתינוקת שלה. "במקום להתנצל ולבקש סליחה על התנהלות החברה הוא השתלח בי ואמר לי שכשהוא נוסע הם הילדים הוא לוקח אקסטרה אוכל. היחס היה מביש ומזלזל. אני התעקשתי שיסדרו לי מלון אבל זה לא עניין אותו. אחרי הנחיתה עשו לנו מסע כומתה בשעה אחת בלילה. אני ועוד מאות נוסעים יצאנו לחפש אוטובוס. אני עם תינוקת שלא מרגישה טוב מכל מה שקורה ולאיש בחברה זה לא מזיז".
"חיכיתי שעה לאוטובוס ובסוף לקחתי מונית"
בן הזוג של מורן המתין לה באותו הזמן בנמל התעופה בברלין ורק לאחר שהיא נחתה בהאנובר הוא גילה מה קורה. לטענת מורן הם המתינו זמן רב לאוטובוס שלא הגיע והיא לבסוף החליטה לקחת מונית הביתה. "הנסיעה במונית עלתה יותר מכל הטיסה. זו הייתה נסיעה לא קלה היות ולא היה במונית מושב של תינוק. למה לא לדאוג לכל הנוסעים לבתי מלון ולמחרת הם יוכלו להגיע לברלין ברכבת? אני חיכיתי שעה לאחר הנחיתה ולא ראיתי שום אוטובוס שבא לאסוף נוסעים. החלטתי לקחת מונית כי הבריאות של הבת שלי הייתה יותר חשובה", הסבירה מורן.
לאחר שהגיעה הביתה בשעות הבוקר, שלחה מורן מייל לחברת איזי ג'ט והתלוננה על התנהלותה המבזה והמשפילה כלפיה וכלפי שאר הנוסעים. "עד עכשיו הבת שלי לא מרגישה טוב. אני לא מתכוונת לוותר להם".
מקרה דומה אירע כאמור לעשרות נוסעים שטסו בשבוע שעבר עם חברת ריינאייר מתל אביב לברלין. גם הטיסה הזו יצא באיחור של כשעתיים ורבע והטיסה נאלצה לנחות בהאנובר בגלל שנמל התעופה בברלין כבר נסגר. לנוסעים נאמר שיחכו להם אוטובוסים שיסיעו אותם לברלין לאחר הנחיתה אבל אלה לא הגיעו. מתברר ששתי טיסות נוספות של החברה מרומא ומיעד נוסף נחתו בהאנובר ולא בברלין.
"נאלצנו לקחת מונית לברלין על חשבוננו כי לא היו שום אוטובוסים" ,סיפרה אחת הנוסעות. "נהגי המוניות והעובדים בהאנובר מכירים את הטריקים האלה של החברה. פשוט מזלזלים בנוסעים. לא דאגו לא לשתייה, לא לאוכל, לא למלון. זרקו אותנו שנסתדר לבד. ממש בושה".
מחברת איזי ג'ט לא נמסרה עדיין תגובה למקרה