מאות נוסעי אל על נתקעו בסופ"ש האחרון בבוסטון עקב תקלה טכנית במטוס. נוסעי טיסת LY16 מבוסטון לתל אביב הגיעו ביום חמישי בערב לשדה התעופה. הטיסה הייתה אמורה להמריא בשעה תשע בערב ורק בשעה 22:15 התחילו לעלות למטוס. בזמן שהנוסעים ממתינים להמראה, הטייס כרז שהטיסה מתעכבת עקב בעיה בחלק במטוס ושמנסים להשיג חלק חלופי.
>>לעוד עדכונים היכנסו לעמוד הפייסבוק של mako חופש
"בהתחלה דחו את העלייה למטוס בלמעלה משעה. הטייס כרז בהתחלה שחסר חלק במטוס כדי להמריא", שחזרה הנוסעת יעל גבאי. "נאמר לנו שיסדרו את העניין ונמריא תוך עשר דקות. אחר כך אמרו לנו שמחפשים את החלק בכל בוסטון ואם לא ימצאו ייקחו אותנו במוניות לבתי מלון".
לאחר כשעה ורבע המתנה בתוך המטוס, חלק מהנוסעים ירדו בחזרה לטרמינל במטרה לא לחלל שבת ורק בשעה אחת בלילה הורידו את כל יתר הנוסעים שנאלצו לחכות שלוש שעות נוספות בשדה התעופה עד שקיבלו את המזוודות ופוזרו לבתי מלון שונים בעיר. כמה מהנוסעים הגיעו לבית מלון בשעה חמש לפנות בוקר מותשים ועייפים לאחר שבתחילה לא נמצאו להם חדרים.
נוסע אחר הוסיף: "זו לא תקלה של הרגע האחרון. ידעו עליה עוד קודם. אני ועוד נוסעים שומרי שבת הרגשנו שמורחים אותנו אז התחלנו לרדת מהמטוס כדי לא לחלל שבת ולנחות בישראל בשבת. בין לבין אמרו שלא מצאו את החלק. במקום לבלות את השבת עם הילדים והמשפחה אני צריכה להיתקע בבוסטון בגלל מחדלים של אל על".
זה המקרה השני שנרשם באותו הסופ"ש בו נוסעי החברה לא הגיעו הביתה בגלל בעיות טכניות שגלשו לשבת, לאחר שלפני יומיים דווח על כך שנוסעים מז'נבה נאלצו לבלות את השבת בהמתנה. בנוסף, בשבוע שעבר מאות מנוסעי אל על בטיסה 008 מניו יורק לישראל, נתקעו עקב תקלה טכנית בתא העמסת המטען ופוזרו בבתי מלון בניו יורק, בה נאלצו להמתין 48 שעות במהלך החג.
מאל על נמסר בתגובה: "עקב תקלה טכנית טיסת אל על מבוסטון לתל אביב, נדחתה הטיסה לצאת שבת שעון מקומי. כל הנוסעים טופלו על ידי נציגי אל על והועברו ישירות לבתי מלון. אנחנו מתנצלים על אי הנעימות ומדגישים כי בטיחות הטיסה ניצבת בראש סולם העדיפויות שלנו".