בשנת 82' ניפצה הנסיכה גרייס ממונקו, במספנות קונארד בניו יורק, בקבוק שמפניה על חרטומה של ספינת טיולים חדשה שנקראה על שמה "Cunard princess". גרייס, תהה מנוחתה עדן, מצאה מותה בתאונת דרכים כמה חודשים אחרי טקס ההשקה. הספינה, מתברר, לא רק חיה וקיימת אלא עשתה לאחרונה עלייה ועברה שיפוץ מסיבי במטרה להפוך ליהלום הכתר החדש של חברת "מנו ספנות". אחרי שנים רבות של הפלגות ברחבי העולם תחת דגל חברת קונארד (אותה חברה שרכשה גם את ספינת הטיולים המיתולוגית "קווין אליזבת"), וכמה שנים נוספות בבעלות חברת הספנות האיטלקית "מדיטרניין שיפינג", נרכשה הספינה בידי משה מנו, מנכ"ל חברת "מנו ספנות" האחראי לשיפוץ ולשמה החדש: "גולדן איריס".
בסוף השבוע שעבר הוצגה לראשונה לתקשורת הישראלית הספינה המוגמרת, ההופכת רשמית לאוניית התענוגות הגדולה בישראל. מדובר, בפועל, במלון יוקרתי צף באורך 163 מטרים הכולל 400 חדרי אורחים המאכלסים עד אלף נוסעים, אותם משרת מסביב לשעון צוות של 300 עובדים.
"מדובר בהשקעה חסרת תקדים בתחום הספנות התיירותית בישראל", טוען גיל חשמונאי, מנהל השיווק של חברת "מנו ספנות", "לא חסכנו בשום פרט במטרה להתקין בספינה את כל הסטנדרטים הגבוהים ביותר בשוק הספנות בתחום העיצוב והנוחות. אני מדבר על אלפי מטרים רבועים של שיש, שטיחים מקיר לקיר ומאות פריטי ריהוט. יש בספינה קפה אינטרנט בו ניתן לגלוש עם כרטיס מיוחד על פי הזמנה, וברוב אזורי הספינה יש גם אינטרנט אלחוטי.
צוות העובדים הוא ברובו מחו"ל, שהגיע אלינו בתיווך חברת כוח אדם המתמחה בשיט תענוגות, וכולם מנוסים בהענקת השירות הטוב ביותר מהמלצרים ועד צוותי הבידור הכוללים גם זמרים ונגנים מקצועיים. כל צוות העובדים הבא במגע ישיר עם הנוסעים לומד בימים אלה מילים ומשפטים בסיסיים בעברית, אך בתפקידים הדורשים קיום דו שיח שוטף יותר גם שכרנו עובדים מקומיים, כדי שלא ייווצר מצב בו אחד הנוסעים לא מקבל מיידית את מבוקשו. המטרה היא ליצור אווירה של הנאה וכיף 24 שעות ביממה".
בגולדן איריס, המצטרפת לשתי אוניות הפאר הנוספות בבעלות "מנו ספנות": ה"רויאל איריס" וה"איריס", תשעה סיפונים, קזינו, מועדון לילה, שני חדרי אוכל, בריכת שחיה, מתחם ספא הכולל סאונה וחדר טיפולים ועוד. החדרים מתחלקים לחדרים סטנדרטיים, חלקם עם חלונות לים וחלקם פנימיים, וכן סוויטות גדולות יותר וסוויטות דה לוקס עם דלתות נפרדות הניתנות לפתיחה, ובכך להפוך למתחם מגורים לארבעה אנשים ויותר.
המטרה מאחורי רכישתה ושיפוצה של ה"גולדן איריס", לטענת משה מנו, היא לקבוע סטנדרטים חדשים בתחום שיט התענוגות בישראל ולהגדיל את מספר הנוסעים המתמידים בחברה. זאת תוך קביעת תעריפים נוחים יחסית גם לכיסו של המעמד הבינוני-גבוה.
בשלב ראשון תשתלב הספינה בהפלגות בנות 4 לילות לריביירה הטורקית ועד הפלגות בנות 19 לילות למגוון יעדים. הפלגת הבכורה תצא לדרך ב 31 בחודש, לרודוס וכרתים, בעלות של 499 דולר ליחיד בחדר זוגי, והחל מ 314 דולר לאדם השלישי והרביעי באותו חדר (מיטות קיר נשלפות מאפשרות לינה של יותר משניים בחדר). בהמשך השנה מתוכננות הפלגות נוספות של הגולדן איריס לאיי יוון, איטליה, סיציליה, ונציה, קורפו וסנטוריני, וב- 8 בנובמבר תצא לדרך "הפלגת הזהב" שתימשך 19 לילות ותכלול יעדים במלאגה, קדיז, פלמה דה מיורקה, מינורקה, גיברלטר, קזבלנקה, קטניה, פלרמו, אולימפיה, קטקולון, חניאה והרקליון.