לפני כשמונה חודשים טסו שלושה צעירים מתל אביב לחופשה באי היווני זקינטוס, בציפייה לבלות במסיבות ובמועדונים במקום. כאשר נחתו ביעד, השלושה גילו שמקומות הבילוי שהתכוונו להגיע אליהם סגורים בשל נגיף הקורונה. בעקבות כך, החליטו השלושה להגיש תביעה נגד חברת התיירות 'איסתא', דרכה רכשו את חבילות הנופש (טיסה ובית מלון). לטענתם, נציגיה היו אלו שהבטיחו להם כי המועדונים יהיו פתוחים.
"נציג של החברה הבטיח לנו מפורשות שיהיו מסיבות והמועדונים יהיו פתוחים, וזו גם הייתה הסיבה שהסכמנו לטוס לזקינטוס ושילמנו כל אחד מקדמה בנפרד. אחרת מה יש לנו לעשות במקום הזה בתקופת קורונה?", ציינו השלושה.
לטענתם, טיסתם נדחתה כמה פעמים, כשלפני כחצי שנה הם לבסוף טסו לזקינטוס, עם עיכוב של מעל לשמונה שעות. כאמור, כשהגיעו לאי, הם גילו מציאות שונה מזו שהוצגה להם: "נציג החברה אמר לנו בפירוש שיוון חוזרת לשגרה ושיהיו מסיבות בזקינטוס. שילמנו כניסה מראש לשתי מסיבות לצעירים", ציינו השלושה. נציג המכירות של איסתא שלח לנו סרטונים של מסיבות במועדונים בזקינטוס והבטיח לנו שייפגש איתנו כשנגיע לאי. מה שלא קרה. אם היינו יודעים שאין מסיבות לא היינו טסים ומוותרים על הנופש".
לדבריהם, נציגה של החברה הציעה להם חבילת מסיבות, לא במועדונים אלא בבתי המלון באזור, אך במחיר גבוה של 400 יורו לאדם. בכתב התביעה שהגישו השלושה לבית המשפט לתביעות קטנות בתל אביב, נטען כי נציגי החברה ידעו שאין מסיבות באי, הציגו להם מצג שווא שאינו תואם את המציאות, זאת במטרה לשכנע אותם לרכוש את חבילות הנופש.
אם לא די בכך, לטענת השלושה, הם הוסעו על ידי אנשי החברה לבית מלון אחר מזה שהזמינו, ונאלצו לחזור למלון שעליו שילמו באמצעות מונית, מאחר ולא דאגו להם להסעה כפי שהובטח להם. כשהגיעו למלון המיועד, גילו כי החדר שקיבלו היה מלוכלך ולא עומד בסטנדרטים בסיסיים: "שמנו את הבגדים שלנו על המצעים כדי שנוכל לישון, לא היו מים חמים במקלחת, מגבות לא נקיות", טענו השלושה.
התובעים הגזימו בהצגת האירועים?
בתגובה לתביעה, איסתא הגישה כתב הגנה לבית המשפט, בו היא לא הכחישה את טענותיהם של התובעים באשר לביטולי הטיסות, ומציינת כי החזירה את המקדמות שניתנו לה כדי להיכנס למסיבות. כמו כן, הודתה כי הטיסה המריאה באיחור של מעל לשמונה שעות.
בכל הנוגע למידע על מסיבות ומועדונים, הדגישה החברה כי הסתמכה על מידע שקיבלה מהספק המקומי, וכי וריאנט 'הדלתא' שפרץ ביוון באותו הזמן, גרם לביטולן של המסיבות שהיו אמורות להתקיים. על סמך זאת, טענה החברה כי התובעים הגזימו בהצגת האירועים במטרה לקבל פיצוי גבוה מהראוי.
הרשמת הבכירה שדנה בתיק, טל כהן אלימלך, קיבלה את מרבית טענות התביעה של שלושת הצעירים. היא פסקה שחברת הנסיעות תפצה כל אחד מהם בגין המחדלים בסכום של 4,000 שקלים, וכן תשלם 500 שקלים לכל אחד מהם כהוצאות משפט. סך הכל תשלם סכום של 13,500 שקלים בגין התביעה נגדה.
"התובעים לא יודעים שמסיבות אסורות בתקופת נושא התביעה. מי שכן יודעים אלו נציגי חברת התיירות אשר נמצאים ביעד ובמקום לעזור ולהקל עשו בדיוק ההיפך", הדגישה הרשמת בפסק הדין. "וכאילו לא די בהתנהלות זו, הנתבעת הוסיפה חטא על פשע והציעה לתובעים חבילות מסיבות אלטרנטיבית במחיר מופקע של 400 יורו".