בשנה האחרונה, עשרות טיסות של חברת ריינאייר מהארץ בוטלו ללא שום הכנה מראש או הסבר כלשהו. החברה אמנם החזירה את הכסף עבור כרטיסי הטיסה שהנוסעים שילמו עליהם, אבל לא פיצתה אותם בגין הביטול.
זוהר, תושב תל אביב, רכש כרטיסי טיסה לרומא עם ריינאייר. ארבעה ימים לאחר שרכש את הכרטיסים, החברה הודיעה לו שטיסתו, שהייתה אמורה להיות חודש לאחר מכן, בוטלה מבלי לנפק שום סיבה אודות הביטול. זוהר החליט לא לוותר והגיש תביעה נגד ריינאייר לבית המשפט לתביעות קטנות בל אביב, על ביטול הטיסה שגרם לביטול החופשה שלו.
בכתב התביעה טען זוהר כי על החברה לפצות אותו מעבר לכרטיסי הטיסה שרכש. לטענתו, החברה העבירה לו את הזיכוי לכרטיסי הטיסה מבלי לבקש את אישורו, מתוך מחשבה שלא יוכל לתבוע אותה. "הסברתי לנציגי החברה במפורש שאני לא מעוניין בהחזר כספי אלא בכרטיס חלופי, אך החברה בחרה להחזיר לי את הכסף בניגוד לבקשתי".
חברת ריינאייר הגישה כתב הגנה בו הודתה שבשל הגבלת נסיעה היא נאלצה לבטל את קו הטיסות ליעד שהזמין התובע. החברה ציינה עוד כי הציעה לתובע שלוש אפשרויות: החזר מלא עבור כרטיסי הטיסה, כרטיס טיסה חלופי שניתן למימוש תוך 14 יום או הגעה ליעד המבוקש בחברת תעופה אחרת.
הרשמת הבכירה, טל כהן, החליטה לקבל חלקית את התביעה וחייבה את החברה לפצות את התובע בסכום של 5,000 שקל. לדברי הרשמת, היה על החברה לאפשר לתובע לבחור את החלופה העדיפה עליו ולא לבחור עבורו כי מכירת כרטיסים זולים הפכו את ההמראה ללא כדאית עבורה.
"אי עמידת הנתבעת (ריינאייר) בהוראות החוק מעוררת חשש שהנתבעת נוקטת בשיטת 'מצליח' מתוך הנחה שלא כל הצרכנים יבואו לתבוע ממנה את זכויותיהם ובכך תצא נשכרת. לפיכך, התוצאה המתחייבת הינה קביעת פיצוי לתובע ברף הגבוה", ציינה הרשמת בפסק הדין.