לפני כתשעה חודשים, רכשו בני זוג מתל אביב יחד עם שלושת ילדיהם הקטנים כרטיסי טיסה מישראל לארצות הברית באמצעות חברת אייר פרנס הצרפתית. בסך הכל, הם שילמו על הטיסות סכום של 3,415 דולרים.
בתום החופשה, בדרכם חזרה לישראל, הם נתקלו בשורה של עיכובים לא צפויים מצדה של חברת התעופה. טיסתם משדה התעופה שבעיר רינו, סיאטל, התעכבה בשעתיים וחצי. העיכוב גרם לכך שהם פספסו את טיסת ההמשך ולכן נאלצו להמתין חמש וחצי שעות לטיסה מסיאטל ללונדון, במקום המסלול המקורי דרך פריז אותו היו אמורים לעשות.
לתדהמתם, גם בלונדון הם המתינו תשע שעות עד שטסו לישראל. לטענת מ', אב המשפחה, בגלל 17 שעות העיכוב הם החמיצו את אזכרת סבתם. "בגלל כל העיכובים שבאשמת החברה, לא הגענו בזמן לאזכרת הסבתא", הוא טען. "כשהגענו לשדה התעופה בלונדון לא היה מי שיטפל בנו וייתן לנו אוכל ומזון. לא קיבלנו שום סיוע. שלחנו תמונות למשפחה והודעות שאנחנו זרוקים בשדה התעופה. זו הייתה חוויה ממש לא נעימה".
מ' פנה בתחילה באמצעות עו"ד רון סולן לחברת אייר פרנס בדרישה לקבל פיצוי, אך זו הטילה את האחריות על חברות התעופה האחרות שהיו מעורבות בטיסות ההמשך לישראל. מ' שהסתייע בעו"ד סולן החליט להגיש תביעה נגד חברת אייר פרנס לבית המשפט לתביעות קטנות בתל אביב. הם דרשו פיצוי של 33,400 שקלים על עוגמת הנפש והעיכובים שנגרמו להם. לטענתו, הוא רכש את הכרטיסים באמצעות אייר פרנס ולכן חובה עליה לפצות אותו ואת בני משפחתו.
בכתב ההגנה שהגישה חברת אייר פרנס היא הפנתה שוב את האחריות לעיכובים על חברות התעופה האמריקאיות שביצעו את הטיסות ולכן עליהן לפצות את מ' ובני משפחתו.
השופטת שלומית בן יצחק, שדנה בתביעה החליטה לקבל אותה ברובה. בפסק הדין ציינה השופטת, כי עולם התעופה מורכב וסבוך ושהצרכן לא אמור להתרוצץ ברחבי הגלובוס בחיפוש אחר פתרונות להטבת נזק שספג עקב כשל שאירע אצל שותפה עסקית של חברת תעופה עמה נקשר קשר בהסכם להטיסו.
היא ציינה, כי גרסת מ' ובני משפחתו אמינה בעיניה וכי הם צירפו תמונות והודעות ששיגרו לבני משפחותיהם כשהם שרועים בשדה התעופה ולא זוכים למענה כלשהו. בצעד חריג מאוד החליטה השופטת שאייר פרנס תשלם ל-מ' ולמשפחתו פיצוי גדול ומשמעותי של 26,684 שקלים, בנימוק שמדובר בהפרה שאינה קלה.
>>לעוד עדכונים היכנסו לעמוד הפייסבוק של mako חופש