גם את המתווה של שרת התחבורה, מירי רגב, אשר הגביל את רכישות כרטיסי הטיסה עד ליום שישי בשעה 14:00 הצליחו ישראלים רבים לעקוף באמצעות מדיניות שינוי השמות בחברות התעופה ובשימוש הרשתות החברתיות כפלטפורמה לסחר בכרטיסי טיסה. המתווה לא אסר על צעדים מעין אלו, ועל כן ישראלים רבים שרכשו כרטיסי טיסה טרם כניסת הסגר מנסים בימים אלו למכור אותם בקבוצות הפייסבוק השונות מסיבות שונות, חלקם בשל העדפה שלא לטוס בעת הזו ואחרים מנסים לגרוף רווחים. כשהביקוש לכרטיסים מאוד גבוה כמוצא יחיד ליציאה מהסגר, המחירים המבוקשים נוסקים ולמרות זאת מוצאים לקוחות. מהצד השני, ישנם רבים שלא הספיקו לרכוש כרטיסי טיסה לפני מועד תחילת הסגר וכעת מבקשים בכל זאת למצוא נחת בחו"ל על-ידי חיפוש אחרים אשר רכשו את כרטיסיהם במועד המותר.
כך, נפתח לו בימים האחרונים סחר פעיל במיוחד בכרטיסי הטיסה, בעיקר למדינות הירוקות בולגריה ויוון, כשהמחירים נעים בין 200 דולרים לבין 470 דולרים לכרטיס. כל זה מתאפשר הודות מדיניות של חברות התעופה השונות, המתירה לבצע שינוי שם בתוספת תשלום. בישראייר מתבקש כל נוסע לשלם 100 דולרים עבור שינוי השם. רינאייר מציעה שינוי של עד 3 תווים בחינם עד 48 שעות לפני מועד ההמראה או שינוי מלא ב-115 אירו לנוסע, וויזאייר מציעה שינוי שם בתשלום של 188 שקלים לכיוון. בימי שגרה נחשבת תוספת תשלום זו לכבדה במיוחד, ואולם בשל המונופול שנוצר לטיסות לחו"ל על הנופש במהלך הסגר הביקוש עלה ורבים מוכנים לספוג עלויות אלו.
רבים מביעים עניין לרכוש כרטיסי טיסה ממי שרכשו לפני כניסת הסגר, אך לצד זה גם חשש שמא שינוי השם יגרום לכרטוס מחדש ועקב לכך למייל אישור עדכני עם תאריך שאינו מאפשר לטוס. בנהלי מתווה רגב, עם זאת, לא צוין דבר אודות שינויי שם ומכירות כרטיסי טיסה בין אנשים פרטיים וכשפנינו למשרד התחבורה לקבלת תגובה לא קיבלנו תשובות.
השיטה הזו הגיעה לאחר שבהתחלה הנוסעים היו בטוחים שבשדה התעופה לא יאכפו את ההנחייה והגיעו לנתב"ג עם כרטיס שנקנה אחרי תחילת הסגר. לפחות עשרה נוסעים שעשו זאת, לא הורשו לעלות על המטוס ונשלחו הביתה, דבר שהוביל גם לאלימות.
בישראייר נלחמים בהחלטה לא למכור כרטיסים חדשים
בתוך כך, חברת ישראייר החליטה לעתור לבג"צ כנגד התקנות המתירות רק למי שרכש כרטיס טיסה עד ליום 25.9.20 לטוס מישראל בתקופת הסגר. בישראייר טוענים שתקנות אלו פוגעות בחוק יסוד כבוד האדם וחירותו.
בנוסף, בחברה טוענים שהאיסור אינו עולה בקנה אחד עם הוראות סעיף 4 לחוק סמכויות מיוחדות להתמודדות עם נגיף הקורונה החדש (הוראת שעה), תש"ף-2020, הקובע שהממשלה יכולה להתקין תקנות המגבילות שהייה במרחב הציבורי ״אם שוכנעה כי הדבר דרוש לשם מניעת הדבקה בנגיף הקורונה בקרב הציבור וצמצום התפשטותו, צמצום היקף התחלואה או הגנה על אוכלוסיות בסיכון, והכול רק לתקופה ובמידה הדרושות לצורך השגת המטרות האמורות, לאחר שנשקלו חלופות להשגתן, הפגיעה בזכויות וההשפעות על המשק״.
למרות שחברת התעופה הפסיקה לעת עתה למכור כרטיסי טיסה חדשים למדינות ירוקות אליה היא טסה, היא הודיעה שתמשיך להילחם על שינוי ההחלטה עד לסוף החגים.