הבשורה המשמחת על פתיחת הנתיב האווירי מעל עומאן גם לחברות ישראליות, תגרום דבר ראשון לקיצור הטיסות למזרח בכשעתיים ואף יותר. כך למשל, הטיסה להודו תתקצר לכחמש שעות והטיסה לתאילנד תרד לכשמונה שעות וחצי.
השפעה משמעותית נוספת של פתיחת הנתיב המקוצר, אחרי תקופה לא קצרה של ציפייה, היא השקת קווים חדשים של חברות התעופה, היות והטיסות יהיו יותר קצרות ומשתלמות יותר עבורן, וניתן יהיה להגיע למזרח גם עם מטוסים צרי גוף קטנים יותר וזולים יותר לתפעול.
בתוך כך, מיד לאחר ההכרזה שלוש חברות התעופה הישראליות כבר הכריזו על תכניות אפשריות להשקת קווים חדשים. באל על למשל הודיעו שפתיחת הנתיב מעל עומאן יאפשר לה להפעיל מחדש את הקו להודו, אליו היא טסה בנתיב הארוך לפני הקורונה, אך החליטה לוותר עליו היות וחברת אייר אינדיה, שיכלה לטוס בנתיב המקוצר לפני כן, אבל לא אפשרה לחברות האחרות להתחרות על הקו בתנאים שווים.
בנוסף, האפשרות לטוס לאוסטרליה עלתה מחדש על הפרק. באל על רוצים כבר הרבה זמן לטוס ליעד הכי רחוק מאיתנו, אך הקורונה שיבשה את התכניות. יחד עם זאת, במהלך הקורונה הוציאה אל על טיסת חילוץ מיוחדת, ששברה את השיא לטיסה הישראלית הכי ארוכה אי פעם, שנמשכה מעל ל-17 שעות וחצי. הטיסה אף הציבה אותה ברשימת הטיסות הכי ארוכות בעולם. כעת, לאחר פתיחת הנתיב המקוצר, הטיסה תיארך כ-15 שעות, מה הופך את האופרציה התפעולית ליותר נוחה, ושמה כאמור את פתיחת הקו מחדש על השולחן.
גם חברת ארקיע הודיעה שפתיחת הנתיב האווירי מעל סעודיה תפתח קווים חדשים. בראש ובראשונה, הקווים להודו (גואה וקוצ'ין) יחזרו לפעילות, אחרי שכבר פעלו ב-2019. על פי החברה, היא תפעיל ליעדי הודו את המטוס היעיל ביותר לקווים אלו - האיירבוס 321 neo long range, המיועד לטווח בינוני וארוך בנוחות טיסה מקסימלית ובעלות מושב נמוכה.
בנוסף, בארקיע בוחנים הפעלת טיסות לסרי לנקה, אי אקזוטי השוכן מדרום להודו ובו יש חופי בטן גב ותרבות גלישה מפותחת.
> המדריך המלא למטייל בסרי לנקה
גם ישראייר הביעה נכונות להפעיל טיסות להודו בנתיב המקוצר שייקח כ-5 שעות. אם אכן שלוש החברות הישראליות יוציאו לפועל את התוכנית שלהן, יהיה מדובר ביעד החדש אחרי איסטנבול ודובאי שיהפוך לרכבת אווירית של ישראלים.