למרות פתיחת השמיים והחזרה של עולם התעופה לשגרה יחסית, המוני ישראלים החליטו למלא את חדרי האירוח בארץ במהלך החודש החזק של השנה, אוגוסט. על פי נתוני התאחדות המלונות, בחודש שעבר נרשם שיא שנתי של 2 מיליון לינות של ישראלים בבתי המלון בארץ, עם עלייה של 7 אחוזים לעומת אוגוסט 2019, טרום מגפת הקורונה. מדובר במספר לינות הישראלים הגבוה ביותר שנרשם במהלך חודש אחד בשנה.
באופן די צפוי, המובילה היא עיר הנופש של ישראל אילת, עם כ-796 אלף לינות של ישראלים באוגוסט 2022, תפוסה של כ-85 אחוזים בחדרי המלונות. מדובר בסך הכל בירידה לא משמעותית מדי של 2 אחוזים לעומת אוגוסט 2021, כשיש לקחת בחשבון שבחודש זה אשתקד, מספר מלונות היו סגורים עקב המצב, כשהשאר נדרשו לפעול לפי התו הירוק. כמו כן, ישראלים רבים נאלצו בעל כורחם לנפוש באילת מאחר ולא יכלו לטוס ליעדים שונים שקיימו הגבלות בעקבות המגפה. לכן, המספרים השנה מצביעים על כך שהתיירים הישראלים עדיין בוחרים בכל זאת לבלות בעיר הדרומית למרות שקיימות אופציות אחרות.
אחרי אילת בפער גדול, נמצא אזור טבריה וסובב כנרת עם כ-250 אלף לינות, שמייצגים תפוסה של 67 אחוזים בחדרי המלון. הישראלים גם יצאו לחופשות באזור ים המלח, שרשם כ-184 אלף לינות שמייצגות תפוסה של כ-65 אחוזים בחדרי המלון, ירידה של 9 אחוזים משנת 2019.
גם בבירה ירושלים נפשו לא מעט ישראלים, עם כ-174 אלף לינות של בחדרי המלון ברחבי העיר. מדובר בתפוסה של כ-53 אחוזים בחדרי האירוח, שמציינים עלייה של 34 אחוזים מהשנה שעברה, אך ירידה של 12 אחוזים משנת 2019. בתל אביב נרשמו כ-142 אלף לינות של ישראלים בחדרי המלון, תפוסה של 64 אחוזים, ירידה של 13 אחוזים מאוגוסט לפני שלוש שנים.
נשיא התאחדות המלונות אבי ניסנקורן: "אנו מרוצים מכך שהישראלים ממשיכים לתת אמון במלונות ישראל ולהתארח בכל רחבי הארץ. אך אל לנו להיקלע לשאננות. מספרי לינות התיירים עדיין אינם עומדים בציפיות וללא דחיפה שיווקית משמעותית, לא נצליח להראות גידול במספר התיירים ולהפוך את הענף למנוע צמיחה משמעותי של מדינת ישראל, כפי שמתבקש".
בסך הכל, תפוסת החדרים הארצית הממוצעת הסתכמה ב-67 אחוזים, לעומת 71 אחוזים בתקופה זו לפני שלוש שנים, ירידה של 5 אחוזים בלבד. אך למרות הנתונים שמצביעים על כך שהישראלים בוחרים להתארח בחדרי המלונות בארץ, קצב התאוששות התיירות הנכנסת אינו עומד בציפיות, ונמוך ב-30 אחוזים מהיקף לינות התיירים בהשוואה לאוגוסט 2019.
מהתאחדות המלונות נמסר: "מגמת הגידול בלינות ישראלים בבתי המלון בהשוואה ל-2019 מעודדת ומבורכת ומצביעה על כך שהציבור הישראלי ממשיך להתארח בבתי המלון בארץ. עם זאת, בכל הקשור לכניסות תיירים סבורים בהתאחדות המלונות, כי על מנת להדביק את הפער בכניסות תיירים לעומת 2019, ובכדי לעמוד בתחרות מול מדינות הייחוס, מדינת ישראל חייבת לצאת כעת בקמפיין שיווק בינלאומי משמעותי".