מספר נוסעים שזכו לאחרונה בתביעות בבתי משפט בארץ נגד חברת הלואו קוסט וויז-אייר, טוענים שבניגוד לנדרש, הם לא קיבלו עדיין את כספי הזכייה. "זה לא הגיוני שחברת תעופה המכבדת את עצמה לא תיישם פסקי דין של בית המשפט", קבלה ציפי, שתבעה את וויז אייר ונפסקו להם פיצויים של 30 אלף שקלים. "נאלצנו לפתוח לחברה תיק בהוצאה לפועל".
ציפי, בעלה ושני ילדיהם, טסו ללונדון לחגוג מסיבת בת מצווה לבתם, אלא שהטיסות נדחו והם נאלצו לרכוש כרטיסי טיסה חדשים ואז גם המזוודה שלהם לא הגיעה. "נגרמה לנו עוגמת נפש ונזק כספי", ציינה ציפי. "לא היה עם מי לדבר, התעלמנו מאיתנו".
כאמור, ציפי ובעלה הגישו תביעה קטנה נגד החברה לבית משפט לתביעות קטנות ונפסקו להם פיצויים על סך 30 אלף שקלים. בינתיים עברו מעל 60 יום ממתן פסק הדין והחברה עדיין לא פיצתה אותם. "הם לא השאירו לנו הרבה ברירות אז פנינו להוצאה לפועל לפתוח תיק נגד החברה".
ציפי פרסמה פוסט על מקרה שלה בדף הפייסבוק "וויז אייר- לואו קוסט הקבוצה הרשמית", מעקבותיו צצו עוד מקרים של נוסעים שטענו שגם להם קרה דבר דומה: הם זכו בתביעות נגד החברה אבל לא קיבלו את הכסך עד היום.
"גם אני זכיתי בבית משפט בתיק (2,500 שקל סכום הזכייה) שבו החברה טסה באיחור רב מעל המותר בחוק ועד היום לא שילמו לי את הכסף", כתב בועז. "עברו יותר מחודשיים והם לא מיישמים את פסק הדין. החלטתי לפתוח להם תיק בהוצאה לפועל. אולי אחרי שיעקלו להם מטוס הם יזדרזו לשלם".
א' סיפר כי זכה לפני כחמישה חודשים בתביעה נגד החברה, ועורכי הדין שלה אמרו לו שהחברה תשלם אבל זה לא קרה עד עכשיו. "היו מחדלים לחברה בכל הנוגע לאיחורים בטיסות. בית המשפט קבע לנו פיצוי של 7,000 שקלים אבל עד היום עברו חמישה חודשים ועדיין לא קיבלנו את הכסף".
יש נוסעים שטוענים כי החברה חייבת להם עשרות אלפי שקלים בגין ביטול טיסות עוד מהקיץ שעבר ועד עכשיו לא קיבלו תשלום.
מוויז אייר נמסר: "בשל גל השביתות והאתגרים המשפיעים על עולם התעופה, מתמודדת החברה ומטפלת בעדיפות גבוהה בגל תלונות שהצטברו לאחרונה. אף שאינם בשליטתה, מבקשת החברה להתנצל בפני לקוחותיה מאי הנוחות והשיבושים".