44 נוסעים של חברת אל על מצאו את עצמם מעבירים את הלילה בשדה התעופה של בייגי'נג לאחר שסיימו לטייל במהלך חופשת הקיץ האחרונה. הנוסעים, שכבר עברו את כל תהליך הצ'ק אין בשדה, גילו רק לאחר מכן שהטיסה נדחתה עקב תקלה.
>>לעוד עדכונים היכנסו לעמוד הפייסבוק של mako חופש
"בישרו לנו שהטיסה נדחתה ביום אבל לא דאגו לנו לשהייה בבתי מלון", טוענים הנוסעים. "פשוט השאירו אותנו לגורלנו בשדה התעופה. נאלצנו אנחנו והילדים שלנו לישון על גבי ספסלים. נגרמה לנו עוגמת נפש רבה".
לדברי הנוסעים, על פי החוק היה על החברה לדאוג להם ללינה בבית מלון מאחר ומדובר בטיסה שנדחתה ביותר משמונה שעות.
כאשר חזרו לארץ הם פנו לאל על ודרשו פיצוי על כך שנאלצו להעביר את הלילה בשדה התעופה ללא שניתנה להם עזרה כלשהי מצד חברת התעופה. בתשובה לפנייתם, נציגי שירות הלקוחות אמרו לנוסעים שהם יוכלו לקבל פיצוי של 200 דולר הנחה לרכישת כרטיס טיסה עתידי או 200 נקודות שיתווספו לכרטיס 'הנוסע המתמיד'.
בחברה טענו שהמטוס קורקע עקב תקלה טכנית חריגה שאינה בשליטתה ולכן חוק הפיצוי לא חל במקרה זה. "אנו מצטערים על אי הנוחות שחוויתם בשל העיכוב בלוח הזמנים בטיסתכם עמנו. אנו עושים את מירב המאמצים על מנת לעמוד בלוח הטיסות המתוכנן, אולם שינויים מסוג זה לעיתים הינם בלתי נמנעים", נכתב בהודעה שנשלחה לנוסעים, "הגם כי מדובר בנסיבות אשר אינן מזכות בפיצוי".
הנוסעים, באמצעות עו"ד אהוד פאי, הגישו תביעה ייצוגית נגד אל על, לבית משפט השלום בפתח תקווה, ודרשו פיצוי של רבע מיליון שקלים, שהם 5,110 שקלים לכל אחד מהם. "מגיע לנו פיצוי הרבה יותר גבוה מ-200 דולר הנחה לרכישת כרטיס עתידי", הם טוענים.
מחברת אל על נמסר בתגובה: "התביעה טרם הומצאה לאל על. לאחר שתתקבל החברה תגיב לתביעה בבית המשפט כמקובל".
נכן להיום, התיק עדיין נמצא בערכאות משפטיות.