שלושה ישראלים ממרכז הארץ שיצאו לטיול מאורגן במרוקו, רגע לפני שהמדינה נכנסה לסגר, במהלך הקורונה טוענים שבמהלך הטיול המדריך העליב אותם, דיבר אליהם בגסות רוח והעיר להם הערות גזעניות. בנוסף, לטענת המטיילים הטיול שלהם קוצר מ-12 יום לשישה ימים עקב התפרצות של קורונה במרוקו.
"המדריך הגיע לטיול כשהוא חולה והיה חסר סבלנות. הוא התנהג בגסות רוח, העליב אותנו, אמר לנו הערות גזעניות. זו הייתה תחושה לא נעימה שפגעה בהנאה שלנו בטיול מעבר לקיצור שלו" , טענו המטיילים. "הערנו לו על כך וזה לא עזר. זו הייתה תחושה לא נעימה לשמוע את הדברים שאמר לנו".
כשחזרו לארץ, השלושה הגישו תביעה נגד החברה לבית המשפט לתביעות קטנות ברמלה ודרשו פיצוי על התנהגות המדריך וקיצור הטיול.
חברת התיירות, ממנה הוזמנה החבילה, הגישה כתב הגנה שבו דחתה את טענות המטיילים. החברה הדגישה כי מדובר במדריך ותיק ומנוסה מאוד, מקצועי שקיבל מחמאות רבות מהמטיילים ועובד מטעמה שנים רבות ומעולם לא היו תלונות נגדו. החברה ציינה כי רצתה להחזיר לתובעים חלק מהכספים המגיעים להם בגין קיצור הטיול אבל הם סירבו. עוד טענה החברה כי טענות התובעים על המדריך נובעות מהתמרמרות שלהם על קיצור הטיול שנבעו עקב התפרצות הקורונה, דבר שאין להם שליטה על כך. גם המדריך וגם החברה ציינו שטענות התובעים הם בגדר עורבא פרח.
התובעים העידו בבית המשפט וחזרו על טענותיהם שהמדריך התנהג בצורה בלתי הולמת והעיר להם הערות גזעניות ופוגעניות.
המדריך מצידו העיד בבית המשפט כי נפגע עד עמקי נשמתו מטענות התובעים כלפיו. הוא הכחיש כי היה חולה וטען כי אכן חש ברע אבל לא יותר מזה וכי הדבר לא פגם בטיול.
השופטת שדנה בתביעה החליטה לקבל אותה באופן חלקי. היא ציינה כי לא התרשמה כי התנהלות המדריך הייתה גזענית, אך היא לא הלמה את המצופה ממדריך מקצועי מטעמה של החברה. השופטת ציינה בפסק הדין, כי מצופה היה מהחברה לעמוד על מצבו הבריאותי של המדריך ולפעול בהתאם לנסיבות אלה. משלא עשתה זאת היא שגתה ושהתנהלות המדריך כלפי המטיילים הייתה ידועה עוד לפני חזרתם ארצה.
השופטת פסקה כי החברה תפצה כל אחד מהנוסעים בסכום של 3,000 שקל.