קטטת שיכורים וכלבים משוטטים מחוץ למלון, מרצפות שבורות, ניידות משטרה, סדינים מוכתמים בדם, שירותים בלי נייר טואלט, בלי סבונים במקלחות, חימום מקולקל, זרם מים חלש ואוכל ברמה נמוכה. זה מה שחיכה לזוג מדרום הארץ שהגיעו לבלות במלון ברמה של חמישה כוכבים באנטליה, טורקיה.
>>לעוד עדכונים היכנסו לעמוד הפייסבוק של mako חופש
בני הזוג רכשו לפני כשבעה חודשים חבילת נופש לארבעה ימים בבית המלון Limoncello Konakli Beach ברמת אירוח של הכל כלול מחברת הנסיעות 'קווי תעופה'.
"אני ובעלי טסנו לחופשה מפנקת באנטליה כדי ליהנות ולנוח, ולצערי עברנו סיוט בבית המלון. ככה לא נראה מלון חמישה כוכבים מפואר. מהרגה שהגענו היינו עדים לקטטה בכניסה למלון וניידות משטרה נאלצו להגיע", שחזרה י' ל-mako חופש. "וגם אחרי שנכנסו למלון זה לא נגמר. פקידי הקבלה לא ידעו בכלל על בואנו. הם דיברו רק טורקית ורוסית ואי אפשר היה לתקשר איתם".
לדבריה, בעלה היה בהלם מוחלט מ"קבלת הפנים" לה זכו. "אני כבר הייתי ארבע פעמים בטורקיה ונהניתי מאוד, כי היא זולה מאילת ושווה יותר. בעלי, שזו הייתה הפעם הראשונה שלו בעיר, אמר שלטורקיה הוא לא חוזר יותר". "כשמגיעים לבית מלון חמישה כוכבים יש לך ציפייה שהרמה שלו תהיה גבוהה ושהוא יהיה איכותי, אבל במקרה שלנו זו הייתה אכזבה מרה".
בנוסף, לטענתה של י', כמות האוכל שקיבלו במהלך החופשה היתה מועטה ובאיכות נמוכה וכך גם חדר המלון שהיה נראה יותר כמו באכסניה עם מרצפות שבורות וציוד מקולקל. "נאלצנו לשכור אוטו ולאכול בחוץ במסעדות. החדר היה בלי חימום ובקושי היה זרם במקלחת. רמת התברואה והתחזוקה במלון היתה נמוכה במקרה הטוב".
כשחזרו לארץ, י' הגישה תביעה נגד חברת קווי חופשה לבית המשפט לתביעות קטנות בתל אביב ודרשה פיצוי של 5,000 שקל על מה שהיא ובעלה עברו.
קווי חופשה הגישה כתב הגנה בו טענה שהיא אינה אחראית על ההפעלה השוטפת של המלון ותחזוקת החדרים שבו. לדברי החברה, היא גם אינה אחראית לנראות בית המלון ולתקינות מתקניו ושעל י' חלה החובה לבדוק באינטרנט שהמלון עונה על צרכיה מאחר והיא רק משווקת את המלון ולא הבעלים שלו. לטענת החברה, י' לא פנתה אל נציגיה בזמן אמת, דבר שהיה מאפשר למצוא פתרון הולם ובמקום זה בחרה להגיש תביעה נגד החברה.
י' טענה בבית המשפט כי לא יכולה הייתה לפנות לחברה בזמן אמת מאחר ולא הייתה לה חבילת גלישה והפקידים של המלון דיברו רק ברוסית וטורקית.
השופטת, איילת טופז-אחיעזר, שדנה בתביעה, החליטה לקבל חלק מהטענות של י' ואת העובדה שלא יכלה ליצור קשר בזמן אמת והורתה לחברה לפצות אותה ואת בעלה בסכום של 3,500 שקלים בגין עוגמת הנפש שחוו בנופש.