חברת אל על החלה לחייב את הדיילות להמשיך ולנעול נעלי עקב במטוסים, עד שהנוסעים יתפסו את מקומותיהם. ההוראה מעוררת מחאה חריפה שהביאה למעלה מ-200 דיילות לחתום על עצומה כנגד החובה לנעול נעלי עקב זמן ממושך יותר, בעוד שעד כה יכלו להחליף את נעליהן לשטוחות לפני העלייה למטוס. על פי ההנחיה החדשה של סמנכ"לית השירות והלקוחות, יהודית גריסרו, צוות הדיילות ינעלו את נעליהן הייצוגיות גם בעת קבלת הנוסעים לטיסה.
גורמי תעופה מותחים אף הם ביקורת על ההוראה החדשה של חברת אל על ומצביעים על הבעייתיות שבה. ראשית, מדובר לדבריהם באפליה מגדרית אסורה. "למה לטייסות באל על אין חובת נעלי עקב יצוגיות?". שנית, דיילות עומדות שעות ארוכות על הרגליים. עמידה בנעלי עקב עלולה לגרום לנזק בריאותי. שלישית, ואולי החשוב מכל, מדובר לדברי גורמי התעופה בבעיה בטיחותית. אם חלילה יתפתח מצב חירום בהמראה, כאשר על מטוס יש כבר לדוגמא 350 נוסעים, הדיילות יתקשו לסייע להם כאשר הן על עקבים.
כיום דיילות מגיעות בעקבים אל המטוס, אך טרם עליית הנוסעים הן עוברות לנעלי עבודה. כעת, לפי הנוהל החדש, הן מחויבות להישאר על עקבים עד גמר העלייה למטוס. ואז, בזמן הכי לחוץ שיש, לאחר ההמראה, הן יישלחו לפתוח את תיקן, להיכנס לשירותים - שאמורים להיות נעולים בגלל ההמראה - ולהחליף לנעלי עבודה.
סמנכ"ל השרות והלקוחות באל על, יהודית גירסרו, מסרה בתגובה כי "החברה מעדכנת את נהלי השירות ובמסגרת זו הוחלט כי הצוות הדיילות ינעלו נעליים ייצוגיות גם בעת קבלת הלקוחות לטיסה. מיד לאחר שלב ההושבה ובמהלך הטיסה כולה הפעילות היא בנעלי עבודה. פרקטיקה זו מקובלת בענף התעופה בעולם.
ח"כ שלי יחימוביץ' תקפה את אל על וכתבה בעמוד הטוויטר שלה: "בוז לאל על שמחייבת את הדיילות לנעול נעלי עקב עד שאחרון הנוסעים ישב. הצעתי: שכל הגברים בהנהלת אל על ינעלו נעלי עקב בעבודה. נראה אותם".
הכתבה פורסמה במקור באתר TheMarker
לכתבות נוספות באתר:
צפו: בואינג דרימליינר ממריא כמו מטוס קרב לקראת הסלון האווירי
עכשיו זה רשמי: "רחוב סומסום" הופך את הילדים שלכם לחכמים יותר