בסוף השבוע האחרון פרסמה רשת מלונות פתאל מבצע לסוף שבוע למשפחות במלון לאונרדו קלאב ים המלח. למבצע היה ביקוש גדול ומשפחות רבות מיהרו להזמין חדרים במלון וקיבלו על כך אישור, אך לא מעט מהן קיבלו אתמול שיחות טלפון מרשת פתאל בהן הודיעו על ביטול העסקה. סטטוסים רבים ברחבי הפייסבוק מעידים שמדובר בלא מעט אנשים.
>>לעוד עדכונים היכנסו לעמוד הפייסבוק של mako חופש
כך למשל, מרווה בן קסוס, מאריאל, שמעה על המבצע ומיהרה להזמין שלושה חדרים, אך קיבלה טלפון אתמול שהודיעה שהעסקה מבוטלת. "מה שעשו לנו זה ביזיון", אומרת בן קסוס. "ביום שבת בערב פתחתי את האתר של פתאל, ראיתי את המבצע שאומר שמי שסוגר עד חצות מקבל מחיר של 2,000 שקלים לזוג עם ילד, לחברי מועדון שמיים ללאונרדו קלאב ים המלח. מיהרתי לסגור את הדיל".
"אתמול בבוקר קיבלתי טלפון ממחלקת ההזמנות והם הודיעו לי שהם נאלצים לבטל את שלושת החדרים. הייתי בשוק. שאלנו מאיזו סיבה, והם אמרו שהייתה טעות מערכתית, אנשים ראו את הדיל והזמינו בכמויות חדרים והמערכת לא קלטה שזה אובר בוקינג והמשיכה לאשר הזמנות. עשינו תוכניות, ביטלנו משפחות שהזמינו אותנו. ברשת התנערו מאחריות ואמרו שמותר לבטל וזה כתוב בתקנון. אמרתי לנציגה שתהיה אנושית ותתן לנו פתרון. היא אמרה שהאופציה היחידה להעביר חופש לחודש יולי או לעבור למלון לאונרדו פלאזה באילת ולהוסיף 1,000 שקלים. ביקשתי שלא יזרקו אותנו אבל הם אמרו לי שאין מה לעשות ושהם לא יכולים לעשות משהו מעבר. זה חמור שרשת כזו גדולה מרשה לעצמה להתנהג".
"הייתי בטוחה שעובדים עלי"
גם טלי נעים, מפתח תקווה, הזמינה שבעה חדרים במסגרת המבצע. "עברנו תקופה קשה, ביקשתי מכל המשפחה שלי לבוא לנוח כי מגיע לנו רגע לעצמנו", היא מספרת. "אבל גם לנו ביטלו ולא הציעו פתרון. לא אכפת להם מאיש".
"ביום ראשון קיבלנו אישור למייל שהעסקה סגורה. אתמול (ב') בסביבות 11:15 התקשרה אלי בחורה לא נעימה, קרת רוח, מתנשאת ומזלזלת. בהתחלה בכלל חשבתי שעובדים עלי. הכנסתי את אחי לשיחת ועידה, רצינו להתחנן שאנחנו זקוקים לחופש הזה, כבר בישרנו לילדים שאנחנו נוסעים והודענו על חופשה בעבודה"._
"הציעו לנו למלון אחר על בסיס חצי פנסיון ולהוסיף עוד כסף. לקחתי מלון הכל כלול ועכשיו רוצים להעביר אותנו לחצי פנסיון וגם אני צריכה להוסיף כסף?! קניתי עסקה אצלכם ואתם לא עומדים בה".
"איך אני כאמא אמורה להרגיש שביטלתי לילדים שלי", אומרת נעים. "אין לי ספק שהמחשב עשה טעות במחיר ולכן הרבה אנשים קנו. סוף כל סוף מכרו במחיר שפוי ומיד חזרו בהם. התחננתי לקבל מלון חלופי באילת והנציגה אמרה שתדבר עם המנכ"ל, אבל הוא לא עזר. כנראה שמעניין אותם רק כסף".
ממלון לאונרדו קלאב נמסר: "אנו מתנצלים על התקלה הנקודתית במערכת ההזמנות, שאפשרה להזמין חדרים במלון לאונרדו קלאב ים-המלח, בעת שתפוסתו הייתה מלאה. מרגע שנודע על התקלה, כיממה בלבד לאחר ההזמנות, מיהרה הנהלת המלון להודיע עליה למזמינים, והציעה להם מספר רב של חלופות, לרבות אירוח במלון אחר של רשת לאונרדו, הן בים-המלח והן באילת (במועד המקורי), ואף אירוח במלון לאונרדו קלאב עצמו, בחודש יולי (עונת השיא), ללא תוספת תשלום. רשת לאונרדו מצרה על אי הנעימות ומקווה שהפתרונות שהציעה למזמינים ישביעו את רצונם".