עשרות נוסעי ארקיע מלרנקה, שנחתו בישראל ביום חמישי האחרון, גילו כי המזוודות שלהם נותרו בקפריסין. בתחילה, הנוסעים חשבו שהסיבה שהמזוודות לא הגיעו היא נוכחותו של יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, על המטוס — ושסידורי האבטחה גרמו לתקלה. אך מתברר כי מדובר בתופעה מוכרת וידועה לחברת ארקיע, המתרחשת מדי שבוע לנוסעים שעולים על מטוס החברה בלרנקה כטיסת המשך מיעד אחר. זאת בעקבות פרק הזמן הקצר שמוקצב לאנשי הביטחון הישראלים לבדוק את הכבודה — מהרגע שהמזוודות מגיעות עם המטוס של חברת התעופה הזרה, ועד לרגע שטיסת ההמשך של ארקיע ממריאה לישראל.
עוד ב-mako חופש:
הגודל לא קובע: הצצה למדינות הקטנות בעולם
זולה ומהממת: העיר האירופית הכי מפתיעה
טיסות לואו קוסט: ממה צריך להיזהר
נועם בן משה, מדריך טיולים שליווה קבוצה שהגיעה מסרי לנקה ללרנקה ומשם המשיכה לישראל, מספר כי "הישראלים התבקשו לזהות את התיקים שלהם לפני שהם הועברו למטוס של ארקיע ואמרו לנו שלא צריכה להיות שום בעיה, אבל כשניגשנו למסוע בנתב"ג ראינו שאף מזוודה לא מגיעה — ואז מישהו אמר שהתיקים לא הועלו למטוס. הלכנו לדלפק המזוודות האבודות ואף אחד לא ידע להגיד לנו מתי נקבל את המזוודות".
לדבריו, "אם זה קורה כל הזמן בטיסות האלה אז שיגידו לנו, שנדע על כך מבעוד מועד ונוכל להתכונן לזה. אחד המטיילים בקבוצה שלי השאיר את המפתחות של האוטו שלו במזוודה, ועכשיו הוא תקוע".
מארקיע נמסר בתגובה: "כל המזוודות של נוסעים שהגיעו ישירות מלרנקה, ולא בטיסות מעבר, למעט אחת הגיעו לנתב"ג. המזוודות שמגיעות ללרנקה מטיסות מעבר נבדקות על ידי הביטחון, ואנשי הביטחון הם אלה שקובעים איזה מזוודות יועמסו ואיזה ימתינו לטיסה הבאה. הסוגייה אמורה להיפתר בקרוב, כאשר בשדה התעופה בלרנקה יוכנסו שיפורים טכנולוגיים שלא ניתן לפרטם. מעתה, ארקיע תדאג שנציג מטעמה יעמוד ליד המסוע בנתב"ג ויעדכן את הנוסעים שכבודתם לא הועמסה — מתי יקבלו אותה".
הכתבה פורסמה במקור באתר TheMarker
ירידה של 5-10 אחוז בלינות בפסח
סוכני הנסיעות דורשים 600 אלף דולר ממשרד התיירות