הממשלה אישרה היום (ד') את תכנית משרד התחבורה והבטיחות בדרכים לפיתוח שדה התעופה בחיפה. התכנית תאפשר להרחיב את פעילותו לטיסות בין-לאומיות למדינות נוספות ולטיסות פנים ארציות. המטרה היא להאריך את מסלול הנחיתות וההמראות בשדה, על מנת שמטוסים נוספים יוכלו לנחות בו, היות וכרגע האורך של המסלול מגביל מאוד את סוגי המטוסים.
> טסנו מחיפה לפאפוס. כך זה נראה
לאחר הפסקה בטיסות במהלך משבר הקורונה העולמי, חודשו לאחרונה הטיסות הבין-לאומיות מהשדה, לרבות טיסות יומיות לקפריסין, אך הן נעשו במטוסי ATR קטנים, בגלל מגבלות מסלול ההמראה. לאחרונה הטיסות הוקפאו עם פרוץ המלחמה בעזה ועקב המתיחות בגבול הצפון, ויחודשו כאשר המצב יאפשר זאת.
תכנית הפיתוח של שדה התעופה בחיפה גובשה על ידי משרד התחבורה והבטיחות בדרכים, באמצעות רשות שדות התעופה (רש"ת) ורשות התעופה האזרחית (רת״א) ואושרה לאחרונה בוועדה הארצית לתשתיות לאומיות (תת"ל 80 א').
שדה התעופה בחיפה הוקם על ידי הבריטים בשנת 1934 והיה שדה התעופה הבין-לאומי הראשון בארץ. במהלך עשרות השנים שחלפו מאז הקמתו, בוצעו טיסות בין-לאומיות גם מחיפה, בעיקר ליעדים קרובים ובהם מצרים, ירדן ובעיקר קפריסין, שהמרחק אליה הוא 50 דקות טיסה בלבד.
"פיתוח שדה התעופה בחיפה והרחבת פעילותו הבין-לאומית מהווה נדבך חשוב בפיתוח מטרופולין חיפה וכלל אזור הצפון דווקא בימים אלה", אמרה שרת התחבורה והבטיחות בדרכים מירי רגב. "מטרתנו היא להעניק לתושבי הצפון אלטרנטיבה בסטנדרטים בין-לאומיים בסמוך לבית, הן לטיסות פנים והן לטיסות בין-לאומיות. כל אלה, לצד עידוד תיירות נכנסת בצפון הארץ".
מנכ"ל משרד התחבורה והבטיחות בדרכים, משה בן זקן ציין כי פיתוח של שדה התעופה בחיפה הוא חלק מתכנית האב של תשתיות התעופה בישראל עליו אמון משרד התחבורה והבטיחות בדרכים. "דווקא בימים אלה, יש להניח את התשתיות ליום שאחרי המלחמה, ולוודא כי כל תושבי מדינת ישראל, בצפון, בדרום ובמרכז, ייהנו מתשתיות תחבורה נגישות באוויר, בים וביבשה", הוסיף בן זקן.