אחרי חודש שבו היו לא מעט ביטולי טיסות של חברות תעופה זרות לארץ ושביתה ששיבשה את הפעילות בנמל אתמול, ביומיים הקרובים צפויים לא מעט חדשות טובות בתחום התעופה בישראל. כל זה כמובן אם לא יהיו הפתעות של הרגע האחרון.

היום (ג') חברת התעופה הפולנית לוט (Lot) צפויה לחזור לטוס לישראל, לאחר שהפסיקה את טיסותיה במשך כחודש. בלוח הטיסות בנתב"ג כבר ניתן לראות טיסה ראשונה שמשובצת לורשה היום בשעה 16:00. מחר משובצות שתי טיסת ביום ובהמשך אף ניתן לראות טיסה של החברה לקרקוב.

בנוסף ללוט, הבשורות הגדולות יותר הן החזרה של קבוצת לופטהנזה לישראל החל מיום חמישי. קבוצת לופטהנזה היתה מהראשונות (אחרי החברות האמריקאיות) לבטל את הטיסות של החברות השונות שלה לאזור בכלל ולארץ בפרט, בעקבות המתיחות שהיתה עם חיזבאללה לאחר האירוע הטרגי במג'דל שמס. 

לוט איירליינס (צילום:  Novikov Aleksey, shutterstock)
חברת לוט הפולנית | צילום: Novikov Aleksey, shutterstock

קבוצת לופטהנזה כוללת את לופטהנזה הגרמנית, אוסטריאן איירליינס האוסטרית, בראסלס איירליינס הבלגית, סוויס השווייצרית וחברת הלואו קוסט יורווינגס. בלוח הטיסות בנתב"ג ניתן לראות שהטיסות השונות כבר משובצות ליעדים כמו מינכן, פרנקפורט, וינה, דיסלדורף וציריך.


לחזרה של 6 חברות התעופה הללו קדמו טיפטופים של לא מעט חברות זרות שהפסיקו את טיסותיהן לישראל בתחילת חודש אוגוסט. כך למשל, חברת אתיופיאן אירליינס, אייר אירופה, בריטיש איירווייז, אייר פראנס ועוד. 

נכון לעכשיו, כמות רשימת החברות שעדיין לא חזרו לארץ מצטמצמת וכוללת בין השאר את חברות התעופה האמריקאיות, שהראשונה שבהן צפויה לחזור רק בסוף אוקטובר. בנוסף, חברות כמו ריינאייר שתחזור כרגע רק בסוף החודש, איזי ג'ט שלא הודיעה מתי תחזור, אייר קנדה, קתאי פסיפיק, ויולינג הספרדית, אייר אינדיה מהודו, וירג'ין אטלנטיק ועוד, עדיין לא עושות סימנים של חזרה וחלקן אף דילגו על החגים וינחתו בארץ רק בחורף הקרוב.

יונייטד איירליינס (צילום: Ronnie Chua, shutterstock)
ממשיכים לחכות לחזרת החברות האמריקאיות | צילום: Ronnie Chua, shutterstock

למרות שמדובר בכמות שהולכת ומצטמצמת, ישנן מספר חברות שלא חזרו ומשפיעות מאוד על שוק התעופה הישראלי. כך למשל, העובדה שאף חברה מלבד אל על לא טסה כיום לצפון אמריקה מאוד מגבילה את לוח הטיסות ומאוד מייקרת אותן. לא פעם היו תלונות על כך שהחברה מנצלת את המצב ומציעה מחירים מאוד יקרים ליעדים כמו ניו יורק. 

גם בגזרת המזרח, העובדה שחברות כמו אייר אינדיה, אמירטס, קתאי פסיפיק ועוד, עדיין לא חזרו לישראל, מובילה לכך שהטיסות ליעדים כמו תאילנד וסין מאוד יקרות לעומת העבר, וכך גם טיסות ליעדים רחוקים שדורשים עצירת ביניים, כמו אוסטרליה.

בנוסף לכל אלה, העובדה שחברות הלואו קוסט, ריינאייר ואיזי ג'ט, עדיין לא חזרו, משפיעה על רמת המחירים ללא מעט יעדים באירופה. נזכיר שלאחרונה באל על קבעו מחירי רף ל-4 יעדים: אתונה, לרנקה, וינה ודובאי, במטרה לאפשר הגעה במחיר זול לערים הללו ולאפשר טיסה מהן ליעדי המשך.